| کد خبر: 259718 |

در حاشیه عزل معاون شهرسازی وزیر راه و شهرسازی

◄ خانم صادق باید می رفت

عزم بخشی از دولتمردان برای تخریب بافت های تاریخی جهت توسعه حرم های رضوی و شاه چراغ و مخالفت علنی معاون سابق شهرسازی و معماری با این موارد در عزل ایشان بی تاثیر نبود.

تین نیوز

همانطور که پیش بینی می شد پس از دو سال، سرانجام مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی فرزانه صادق مالواجرد را عزل و خسرو دانشجو از اعضای محفل شریان ( گروهی سیاسی منفک شده از جبهه پایداری ) را به جای وی منصوب کرد. محفل جدید التاسیس شریان همانند جبهه پایداری، خود را زیر چتر افراد تندرو قرار داده اند.

بر اساس گزارش های رسیده خانم مالواجرد که در سالگرد شهادت پدرش، از سوی محمد اسلامی وزیر اسبق به عنوان معاون معماری و شهرسازی منصوب شده بود ، در دوسال اخیر از سوی بسیاری تحت فشار بود. به نظر مخالفت های ایشان با تخریب بافت های تاریخی در حرم امام رضا و حرم شاه چراغ در شیراز ، مقاومت در برابر افزایش حریم و توسعه  افقی شهرها در راستای تامین زمین برای اجرای وعده ناممکن دولت سیزدهم مبنی بر ساخت ۴ میلیون مسکن نهضت ملی و همچنین علنی کردن تخلف شهرداران کلانشهرها به خصوص شهرداری تهران در کمیسیون های ماده ۵ شهرداری، از جمله دلایلی بود که وزیر جوان دولت سیزدهم را بر آن داشت تا ایشان را عزل کند.

بر اساس اطلاعات و آمار ارائه شده از سوی خود دولتمردان، وعده بزرگ دولت سیزدهم مبنی بر ساخت ۴ میلیون مسکن، پس از گذشت دو سال از عمر دولت، بر زمین مانده و علاوه بر منابع مالی، شاید بتوان گفت بزرگترین مشکل برای تحقق این وعده، عدم  امکان تامین زمین است و دولت انقلابی راهی جز افزایش بی رویه حریم شهرها برای تامین زمین نخواهد داشت که به نظر می رسد با حضور خانم صادق مالواجرد به عنوان دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری این امر ممکن نبود.

علاوه بر این عزم بخشی از دولتمردان برای تخریب بافت های تاریخی جهت توسعه حرم های رضوی و شاه چراغ و مخالفت علنی معاون سابق شهرسازی و معماری با این موارد در عزل ایشان بی تاثیر نبود. همچنین نمی توان حضور بعضی از مدیران و وابستگان به سازمان اوقاف در ستاد وزارت راه را در این تصمیمات بی تاثیر دانست. افزون بر این، برخی از وزرا و دولتمردان سیزدهم پیش از ورود به دولت مسئولیت هایی در آستان رضوی داشتند. همچنین به نظر می رسد درز اطلاعات و آمار تخلفات گسترده شهرداری تهران در کمیسیون ماده ۵ نیز، تیر نهایی برای عزل این بانوی فرزند شهید بود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • روستایی تنها 0 0

    برای حل مشکلات متنوع کشور و تحقق توسعه متوازن و پایدار ، هیچ راهی غیر از مدیریت علمی و عقلانی وجود ندارد.
    مدیریت علمی نه تنها منافاتی با دین و مذهب و ارزشهای اسلامی و انقلابی ندارد بلکه آموزه‌های دینی اعم از قرآن و سنت مهر تأیید و حتی تکریم و تحسین بر آن زده است.
    متأسفانه اندیشه ای غلط و مخرب وجود دارد که اسلامی و انقلابی بودن را در عمل به معنای پشت کردن به موازین علمی و عقلی میداند و با ظاهرسازی های عوامانه و آلوده به تزویر ژست مدیریت جهادی می گیرد.
    خروجی این گونه مدیریت چیزی نیست جز باقی ماندن مشکلات و درجازدن و هدر دادن منابع و البته
    بدبین کردن مردم به ارزش‌های دینی و انقلابی........
    روزی صاحبان این گونه عمل و اندیشه در برابر دادگاه عدل الهی محاکمه
    خواهند شد و آن روز ...‌.‌
    یوم لاینفع الظالمین معذرتهم...‌

  • ناشناس 0 0

    پدر مردم را در بعضی از شهرها از جمله اراک برای عدم تعیین تکلیف زمینها را همین بانوی فررند شهید در آوردآنوقت برای او اشک تمساه میریزید.حالا چون فرزمد شهید است کارس درست بود.خجالت بکشید.