| کد خبر: 259111 |

معرفی ۴۵۰۰ مسکن خالی به سازمان مالیاتی

سرپرست شهر جدید پردیس با تاکید بر اینکه تا شهریور امسال ۱۰ هزار واحد مسکن مهر بدون افزایش آورده به متقاضیان تحویل می شود گفت: ۴۵۰۰ واحد مسکونی خالی از سکنه به سازمان امور مالیاتی معرفی شد.

تین نیوز

 سرپرست شهر جدید پردیس با تاکید بر اینکه تا شهریور امسال ۱۰ هزار واحد مسکن مهر بدون افزایش آورده به متقاضیان تحویل می شود گفت: ۴۵۰۰ واحد مسکونی خالی از سکنه به سازمان امور مالیاتی معرفی شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از بازار، شهر جدید پردیس یکی از شهرهای جدیدی است که به دلایل مختلف مورد توجه قرار دارد. یکی از مواردی که باعث شده تا این شهر همواره مورد توجه قرار گیرد ساخت تعداد زیادی مسکن مهر و جذب جمعیت زیاد از تهران به دلیل نزدیکی به پایتخت است.

آنطور که آمارها نشان می دهد و مقامات مسئول شهر جدید پردیس بارها به آن اشاره کرده اند شهر جدید پردیس به دلیل استقبال زیاد همواره با رشد قیمت مسکن مواجه بوده است.

طبق گفته مدیران عامل شهر جد پردیس، شهر جدید پردیس دیرتر از سایر شهرهای جدید اقدام به آغاز این پروژه کرد به همین دلیل بیشترین آمار واحدهای مسکونی مهر باقیمانده را به خود اختصاص داده است.

در شهرهای جدید از ابتدای آغاز پروژه مقرر شد تا ۳۶۰ هزار و ۵۳۰ واحد مسکن مهر احداث و واگذار شود. از مجموع ۳۶۰ هزار و ۵۳۰ واحد مسکونی در تعهد شرکت عمران شهرهای جدید برای ساخت در قالب مسکن مهر در این شهرها تا تیر ماه سال گذشته یعنی یک سال پیش نزدیک به ۳۰۰ هزار و ۵۳۰ واحد مسکونی تحویل متقاضیان شده بود.

با گذشت چند ماه به نظر می رسد این عدد کمتر شده است اما هنوز واحدهایی هستند که برای تحویل به متقاضیان با مشکلاتی مواجه هستند. به همین دلیل بسته شدن پرونده مسکن مهر در شهرهای جدید جزو دغدغه های دولت سیزدهم و وزارت راه و شهرسازی است. اما سرپرست جدید شرکت عمران پردیس می گوید تلاش داریم تا شهریور ماه امسال ۱۰ هزار مسکن مهر را بدون افزایش قیمت تحویل متقاضیان بدهیم.

همین وجود واحدهای مسکن مهر زیاد در شهر پردیس باعث شده تا تعداد واحدهای مسکونی خالی از سکنه در این شهر نیز آمار بالایی داشته باشد. از سوی دیگر نیز در چند ماه گذشته قیمت مسکن در این شهر افت قابل توجهی داشته است.

خلیل محبت خواه سرپرست شرکت عمران پردیس با تایید این موضوع می گوید: قیمت مسکن در شهر جدید پردیس در چند هفته گذشته ۱۰ تا ۲۵ درصد افت داشته است.

آنطور که وعده داده بودیم تلاش داریم تا بتوانیم تا شهریور ماه ۱۰ هزار مسکن مهر را به متقاضیان تحویل دهیم.

 با توجه به اینکه تعداد واحدهای مسکن مهر باقیمانده در شهر جدید پردیس بالا است آیا مشخص در فصل تابستان چه تعداد مسکن مهر تحویل متقاضیان خواهد شد؟

آنطور که در برنامه ریزی ها مشخص شده است تلاش داریم تا شهریور ماه امسال تعداد واگذاری های مسکن مهر در شهر جدید پردیس را بالا ببریم. آنطور که وعده داده بودیم تلاش داریم تا بتوانیم تا شهریور ماه ۱۰ هزار مسکن مهر را به متقاضیان تحویل دهیم. قبلا هم اعلام کرده ام که طبق برنامه ای مدون و تنظیم شده به این نتیجه رسیدیم که مسکن مهر باقیمانده پردیس از نظر پیشرفت فیزیکی به سه قسمت تقسیم می‌ شود. ابتدا در مورد افتتاح ۱۰ هزار مسکن مهر باید اینطور عنوان کنم که زمان افتتاح ۱۰ هزار واحد مسکونی که قبلا قرار بود افتتاح شود الان هر واحد مسکونی که تکمیل می‌ شود تحویل متقاضیان می‌ شود و مراسم افتتاح بعد از تکمیل این ۱۰ هزار واحد انجام می‌ شود بنابراین تلاش می‌ کنیم تا پایان ماه سریعا این واحدها را به افتتاح و به پایان برسانیم. در این برنامه ابتدا قرار است تا واحدهایی که پیشرفت فیزیکی آن‌ها در حد ۹۰ درصد است واگذار شوند. باید به این نکته اشاره کنم که ۱۰ هزار واحدی که قرار بود افتتاح شود جزء آن محسوب می‌ شود. این تعداد واحد مسکونی همان واحدهایی هستند که پارسال تعهد داده شده بود.

تکمیل واحدهای باقیمانده مسکن مهر پردیس حدود ۳ تا ۴ هزار میلیارد تومان نیاز است که این بودجه در حال حاضر موجود نیست و قرار است از صندوق ملی مسکن تامین شود.

 بارها شنیده ایم که دلیل عدم تحویل واحدهای مسکن مهر به متقاضیان نه پیشرفت فیزیکی بلکه عدم همکاری شرکت ها و سازمان های خدمات رسان بوده است؟

برای تکمیل واحدهای مسکن مهر شرکت‌های خدمت رسان به خوبی همکاری دارند و می توان گفت که در این مسیر به خوبی همکاری داشته اند در حالی که شاید قبلا اینطور نبود. البته تکمیل واحدهای باقیمانده مسکن مهر پردیس حدود ۳ تا ۴ هزار میلیارد تومان نیاز است که این بودجه در حال حاضر موجود نیست و قرار است از صندوق ملی مسکن تامین شود.

واحدهای مسکونی که قرار است تحویل شود آورده های آنها توسط متقاضیان پرداخت شده بود. بنابراین هیچ افزایش قیمتی به این واحدها تعلق نمی گیرد

 با این حساب نباید منتظر افزایش قیمت و یا آورده متقاضیان واحدهای مسکن مهر باشیم؟

ابتدا باید عرض کنم که این واحدهای مسکونی که قرار است تحویل شود آورده های آنها توسط متقاضیان پرداخت شده بود. بنابراین هیچ افزایش قیمتی به این واحدها تعلق نمی گیرد. در مصاحبه های قبلی هم اعلام کرده ام که سخت ترین اقدام و روش افتتاح واحدهای مسکن مهر، واحدهایی هستند که این روزها به پیشرفت حدود ۵۰ درصد و کمتر رسیده اند. تلاش ما این است که واحدهایی که بالای ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند را تا پایان سال تکمیل کنیم و واحدهایی که حدود ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند و هنوز در مرحله اسکلت و فونداسیون هستند را سال آینده به اتمام برسانیم.

متقاضیانی که مبلغ توافقی خود را در پروژه مسکن مهر پرداخت کردند دیگر تعهدی ندارند که افزایش قیمت را تحمل کنند اما متقاضیانی که به تعهد خود در زمان مشخص عمل نکردند مشمول افزایش قیمت می‌شوند

 این ۱۰ هزار واحد مسکن مهر در کدام فازها قرار است تحویل متقاضیان شود؟

افتتاح و بهره برداری واحدهای مسکن مهر در فازهای ۵، ۸، ۹، و ۱۱ صورت خواهد گرفت. تلاش ما این بود که ابتدا واحدهایی که پارسال وعده داده بودند را افتتاح کنیم. البته باید به یک نکته اشاره کنم که متقاضیانی که مبلغ توافقی خود را در پروژه مسکن مهر پرداخت کردند دیگر تعهدی ندارند که افزایش قیمت را تحمل کنند اما متقاضیانی که به تعهد خود در زمان مشخص عمل نکردند مشمول افزایش قیمت می‌شوند.

 چه تعداد مسکن مهر در شهر جدید پردیس باقیمانده است که باید تحویل شود؟

در حال حاضر ۲۹ هزار و ۸۲۱ واحد مسکن مهر پردیس باقی مانده است که حدود ۲۳ هزار واحد مسکونی را تا پایان سال و بقیه واحدها را سال آینده تکمیل و تحویل خواهیم داد.

به ترتیب که واحدهای مسکونی خالی از سکنه شناسایی می شوند آنها را به سازمان امور مالیاتی معرفی می کنیم. تا الان ۴۵۰۰ واحد مسکونی خالی از سکنه شناسایی و به سازمان امور مالیاتی معرفی شده اند.

 گفته می شود در شهر جدید پردیس تعداد واحدهای مسکونی خالی از سکنه آمار بالایی دارد که تعداد زیادی از این واحدها همانا واحدهای مسکن مهر است. آیا آماری دارید که این شهر چه تعداد واحد خالی از سکنه دارد؟

به هر حال و به ترتیب که واحدهای مسکونی خالی از سکنه شناسایی می شوند آنها را به سازمان امور مالیاتی معرفی می کنیم. تا الان ۴۵۰۰ واحد مسکونی خالی از سکنه شناسایی و به سازمان امور مالیاتی معرفی شده اند.

در مورد کاهش قیمت مسکن در شهر جدید پردیس طبق گزارشی که صدا و سیما از مشاوران املاک تهیه کرد نشان می داد قیمت مسکن ۱۰ تا ۲۵ درصد افت داشته است.

 ماه گذشته گزارشی منتشر شد که نشان می داد قیمت مسکن در شهر جدید پردیس افت داشته است. آیا این افت قیمت قابل محسوس است؟

در مورد کاهش قیمت مسکن در شهر جدید پردیس باید عنوان کنم که طبق گزارشی که صدا و سیما از مشاوران املاک تهیه کرد نشان می داد قیمت مسکن ۱۰ تا ۲۵ درصد افت داشته است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.