| کد خبر: 258798 |

۱۵ هزار هکتار زمین در شهرهای جدید برای تولید مسکن تامین شد

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید از تامین ۱۵ هزار هکتار زمین در شهرهای جدید برای تولید مسکن خبر داد

تین نیوز

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید از تامین ۱۵ هزار هکتار زمین در شهرهای جدید برای تولید مسکن خبر داد و گفت: در تلاش هستیم تا در ۶ شهر اصلی هشتگرد، پرند، صدرا، بهارستان، سهند، گلبهار اراضی موردنیاز با توجه به نیاز متقاضیان برای مسکن تامین شود.

به گزارش تین نیوز از وزارت راه و شهرسازی، علیرضا جعفری در خصوص عملکرد آن شرکت در اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای جدید با تاکید بر اینکه طرح نهضت ملی مسکن متقاضی محور و وابسته به ثبت نام و آورده متقاضیان است، گفت: بر اساس درخواست متقاضیان و میزان آورده آنها، پروژه های نهضت  ملی مسکن در شهرهای جدید تعریف و آغاز می شود. 

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در حال حاضر برای ۲۰۰ هزار واحد مسکونی نهضت ملی در شهرهای جدید تعریف پروژه شده و این ۲۰۰ هزار واحد در دستور کار و اقدام است. همچنین شرکت عمران شهرهای جدید با توجه به آورده متقاضیان باید برای ۳۰ هزار متقاضی جدید که معادل ۳۰ هزار واحد مسکونی نهضت ملی است تعریف پروژه را انجام بدهد.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید با توضیح اینکه ۳۰ هزار واحد جدید در مناطقی از شهرهای جدید اعلام نیاز شده که کسری زمین وجود دارد و شامل شهرهای اصلی است، افزود: با هماهنگی انجام شده و با بهره مندی از ظرفیت هایی که در موضوع شناسایی زمین و اخذ مصوبات شورای عالی شهرسازی و معماری، الحاقات و تغییر کاربری و ایجاد شهرک های جدید داریم تلاش خواهد شد تا پایان سال کسری زمین در شهرهای اصلی تعیین تکلیف می شود.

جعفری ادامه داد: در تلاش هستیم تا در ۶ شهر اصلی  هشتگرد، پرند، صدرا، بهارستان، سهند، گلبهار اراضی موردنیاز با توجه به نیاز متقاضیان برای مسکن تامین شود.

وی گفت: با توجه به آنکه سیاست واگذاری زمین به افراد برای احداث یک طبقه حیاط دار تدریجی و معیشت محور در دستور کار قرار دارد، در بسیاری از شهرهایی که زمین موجود است این فرصت وجود دارد تا بتوانیم تحویل زمین خانه های یک طبقه حیاط دار را در برنامه قرار بدهیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی در بیان شناسایی و تخصیص زمین و میزان آن برای تولید مسکن و اجرای قانون جهش تولید، اعلام کرد: در ۲۷ نقطه نوار ساحلی بالغ بر ۱۰ هزار هکتار از اراضی بالقوه شناسایی شده که به زودی بالفعل خواهند شد. همچنین در مجموع برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن ۲۰ هزار هکتار در حوزه شهرهای جدید نیاز است که هم اینک بالغ بر ۱۵ هزار هکتار تعیین تکلیف و تامین شده است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.