| کد خبر: 257820 |

گزارش عارضه سنجی ترافیک برای همه طرح‌های شهرسازی تهیه می‌شود

معاون حمل ونقل وزارت راه و شهرسازی گفت: با پیشنهاد معاونت حمل و نقل تهیه گزارش عارضه سنجی ترافیک برای همه طرح‌ های شهرسازی در شورای عالی شهرسازی و معماری ایران تصویب شد.

تین نیوز

معاون حمل ونقل وزارت راه و شهرسازی گفت: با پیشنهاد معاونت حمل و نقل تهیه گزارش عارضه سنجی ترافیک برای همه طرح های شهرسازی در شورای عالی شهرسازی و معماری ایران تصویب شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، شهریار افندی زاده معاون حمل ونقل وزارت راه و شهرسازی با اشاره به مشکلات طرح های شهرسازی در حوزه شهرها از جمله عدم توجه کافی و متناسب با تغییرات شبکه منطبق بر تغییرات شهرسازی اظهار کرد: تهیه گزارش عارضه سنجی ترافیک برای همه طرح های شهرسازی در شورای عالی شهرسازی و معماری ایران تصویب شد.

وی افزود: این موضوع در گذشته سبب شده بود که بسیاری از طرح های سابق مسکن حمایتی(مسکن مهر، اقدام ملی و ...) دسترسی مطلوب به بدنه شهری و خدمات آن نداشته باشند و در نتیجه در این طرح ها شبکه حمل و نقل تسهیلات کافی برای ساکنین را فراهم نمی کند، تاکید کرد: تاکنون ساز کار مناسبی برای حل این مشکل و کاهش عوارض آن در شهرها و استان های کشور وجود نداشت که پس از بررسی به عمل آمده با پیشنهاد معاونت حمل و نقل موضوع تهیه گزارش عارضه سنجی ترافیک برای کلیه طرح های شهرسازی در شورای عالی شهرسازی و معماری ایران نیز تصویب شد.

افندی زاده اظهار کرد: این گزارش برای طرح های شهرسازی شامل تغییر کاربری اراضی الحاقات به محدوده شهر طرح های ویژه طرح توسعه موضوعی و موضوعی ... توسط ادارات کل راه و شهرسازی استان ها اجباری شد و شورای هماهنگی ترافیک استان ها مسئول بررسی و تصویب آن قرار گرفت.

معاون حمل ونقل وزارت راه و شهرسازی خاطر نشان کرد: خطوط کلی انجام مطالعات عارضه سنجی در آئین نامه طراحی معابر شهری پیشنهاد شده و امید است با انجام این مطالعات اثرات تغییر طرح های شهرسازی در حوزه حمل و نقل به خوبی منعکس شود و حداکثر بهینه گی و ایمنی در طراحی شبکه حمل و نقل مناسب برای ساکنین این اراضی نمود یابد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.