| کد خبر: 250977 |

معاون معماری و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی خبر داد

تشکیل کمیته‌ های تخصصی و فنی اراضی نهضت ملی مسکن

معاون معماری و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی در برنامه نهضت ملی مسکن از تشکیل کمیته‌ های تخصصی و فنی در شورای عالی شهرسازی و معماری و بررسی تخصصی اراضی همراه با آسیب شناسی مسکن مهر خبر داد.

تین نیوز

معاون معماری و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی در برنامه  نهضت ملی مسکن از تشکیل کمیته های تخصصی و فنی در شورای عالی شهرسازی و معماری و بررسی تخصصی اراضی همراه با آسیب شناسی مسکن مهر خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ، فرزانه صادق مالواجرد معاون شهرسازی و معماری وزارت راه و شهرسازی، در جلسه کمیته تخصصی ستاد هماهنگی اقتصادی دولت در ساختمان دادمان  از تشکیل کمیته های تخصصی و فنی در شورای عالی شهرسازی و معماری خبر داد.

صادق مالواجرد با اشاره به این که شورای عالی شهرسازی و معماری تنها نهاد حاکمیتی است که در خصوص طرح های منطقه ای،طرح های جامع و فصیلی و فضاهای شهری برنامه ریزی و تصمیم گیری می کند، گفت: با توجه به مسؤلیت سنگین شورای عالی شهرسازی و معماری از سوی شورای عالی مسکن که کمیت فدای کیفیت نشود، مهم ترین اقدام پس از تصویب طرح ها تشکیل و تغییر کمیته های فنی و تخصصی است.

وی اظهار کرد: نماینده ها در ۶ کمیته ذیل شورای عالی شهرسازی و معماری به منظور پاسخگویی تخصصی تشکیل داده شد تا در فرآیندها اصول فنی و تخصصی رعایت شود؛ اگر بنا بر تغییر کاربری است خدمات پشتیبان تغییر نکند و یا فضای سبز قربانی نشود.

معاون شهرسازی و معماری وزارت راه و شهرسازی ادامه داد: موضوعی که در چندسال اخیر به آن مبتلائیم، پدیده فرونشست است که این موضوع با بررسی دقیق و تطبیق با نقشه پهنه پیگیری شد که بارگذاری جمعیتی در آن مناطق صورت نگیرد و شهرک جدید ایجاد نشود.

وی با بیان این که در طرح مسکن مهر ۸هزارهکتار زمین دولتی تأمین شد اما حتی یک مورد آن در کمیته های فنی مطرح نشد، این درحالی است که با آسیب شناسی مسکن مهر، در الحاق اراضی ۲۶هزار هکتاری که تا کنون انجام شده تک به تک در کمیته های فنی مورد بررسی قرار گرفته است و در شورای عالی به تصویب رسید تا پروژه شهرسازی با کیفیت و همراه با رعایت استانداردها انجام شود.

معاون شهرسازی و معماری تصریح کرد: کمیته استانداردها به صورت سه بار در هفته تشکیل شد و بایستی طرح های تشویقی و خدمات وجود داشته باشد تا  تأمین خدمات توأم با نوسازی انجام شود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.