| کد خبر: 244211 |

انجام بزرگ ترین آزمایش ساختمان‌های بتنی در برابر زلزله

بزرگ ترین آزمایش ساختمان‌های بتنی در کشور تحت بارهای زلزله توسط محققان پژوهشگاه بین‌المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله انجام شد.

تین نیوز

بزرگ ترین آزمایش ساختمان‌های بتنی در کشور تحت بارهای زلزله توسط محققان پژوهشگاه بین‌المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله انجام شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، تست ششم دیوار برشی بتن آرمه بزرگ مقیاس با ارتفاع ۵.۹ متر تحت همزمان بارهای ثقلی و زلزله در آزمایشگاه پیشرفته مهندسی زلزله پژوهشگاه بین‌المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله آزمایش شد.

این آزمایش به عنوان بزرگ ترین آزمایش ساختمان‌های بتنی در کشور و با هدف ارزیابی ایمنی و مقاومت ساختمان‌های مذکور بویژه ساختمان های بلند مرتبه در برابر زلزله، انجام شد.

از نتایج این آزمایش می توان در مقاوم سازی و ارتقای ایمنی ساختمان های ناامن در کشور استفاده کرد.

به گزارش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله به منظور ارتقای توان علمی کشور به عنوان قطب منطقه ای تحقیقات و فنّاوری به طراحی و ساخت آزمایشگاهی جامع در حوزه مهندسی زلزله، شامل سازه، خاک و ارتعاشات در کشور اقدام کرده است تا امکان پاسخگویی به نیازهای کشور در زمینه های مختلف صنعت ساختمان و ابنیه فنی، صنایع دفاعی، نفت و پتروشیمی، آب و برق، نیروگاه هسته­ ای و حتی وسیع تر از آن را در منطقه فراهم کند.

ساخت این آزمایشگاه از خرداد ۱۳۹۱ در زمینی به وسعت هفت هزار و ۶۰۰ متر مربع در شمال شرقی تهران در منطقة سوهانک آغاز شده است. زیربنای فاز اول این مجتمع آزمایشگاهی هشت هزار متر مربع پیش بینی شده است. فاز دوم این طرح بالغ بر ۱۲ هزار مترمربع است که شامل بناهای اداری، پژوهشی و پشتیبانی خواهد بود.

فاز اول این آزمایشگاه از سه بخش بزرگ کف قوی و دیوار عکس العمل، میز لرزان و دستگاه سانتریفیوژ تشکیل شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.