| کد خبر: 238951 |

تامین ۴ میلیون قطعه زمین سخت نیست

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه مسکن نیاز واقعی جامعه است، گفت: تامین ۴ میلیون قطعه زمین کار سختی نیست.

تین نیوز

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه مسکن نیاز واقعی جامعه است، گفت: تامین ۴ میلیون قطعه زمین کار سختی نیست.

به گزارش تین نیوز از وزارت راه و شهرسازی، آقای رستم قاسمی، در مراسم تکریم و معارفه مدیران عامل پیشین و جدید سازمان ملی زمین و مسکن، با بیان اینکه دو مسئولیت اصلی مسکن و حمل‌ونقل بر عهده وزارت راه و شهرسازی است، گفت: تامین ۴ میلیون زمین تا چند ماه آینده کار سختی نیست. همه کارکنان در وزارت راه و شهرسازی به صورت جهادی کار می‌کنند و این تعداد زمین تامین خواهد شد. صندوق ملی مسکن نیز که تاسیس شده و از سال آینده به آن منابع خوبی تزریق خواهد شد، به پیشبرد طرح نهضت ملی مسکن کمک خواهد کرد.

قاسمی افزود: وضع کشور در مد‌های مختلف حمل‌ونقل خوب نیست و باید اقدامی برای ایجاد شرایط بهتر از جمله نوسازی و توسعه زیرساخت‌ها و ناوگان انجام شود که البته اقداماتی در دست اجراست و اثرات آن در آینده مشخص خواهد شد.

وی سپس با بیان اینکه تامین مسکن دیگر مسئولیت مهم وزارت راه و شهرسازی است، گفت: امروز مسکن در سبد خانوار نقش بسیار تعیین کننده‌ای دارد. حدود ۹ میلیون جوان ازدواج نکرده‌اند، فرض بر این است که حداقل ۵۰ درصد از این جوانان به علت شرایط اقتصادی موفق به ازدواج نشده‌اند. همچنین تعداد بسیاری زیادی از مردم اجاره نشین هستند؛ بنابراین مسکن یک نیاز واقعی جامعه است و میزان نیاز بسیار بیشتر از ۴ میلیون واحد مسکونی است.

قاسمی با اشاره به ثبت نام بیش از ۳ میلیون نفر در نهضت ملی مسکن افزود: نیاز به مسکن یک واقعیت است و نهضت ملی مسکن یک کار بزرگ و، اما شدنی است. ما تجربه مسکن مهر را داریم که کار بسیار بزرگی بود که اشکالات کوچکی نیز داشت. باید از آن اشکالات تجربه بگیریم و آن‌ها را در طرح نهضت ملی مسکن برطرف کنیم.

این عضو کابینه سیزدهم ادامه داد: آقای اسلامی، وزیر پیشین راه و شهرسازی در دولت گذشته که توجه چندانی به امر مسکن نداشت، کار بزرگی کرد و اقدام ملی مسکن را شروع کرد که امروز حدود ۵۲۰ هزار واحد مسکونی در قالب این طرح در حال احداث است و طبق گفته‌های سازمان بازرسی کل کشور، حدود ۱۵ درصد نیز پیشرفت دارد.

وی افزود: در دولت جدید نیز اقدامات بزرگی انجام شده است. اکنون حدود ۳۰۰ هزار واحد در شهر‌های جدید و در ۷۰۰ هزار واحد مسکونی در کل کشور آماده ساخت است. امروز ۵۰۰ هزار واحد مسکونی در حال ساخت است و یک میلیون زمین نیز آماده شده است و این به غیر از بخش روستایی است. در روستا‌ها نیز ۱۶۰ هزار نفر با کد ملی به بنیاد ملی مسکن معرفی شده‌اند که کار ساخت واحد‌های مسکونی برای این تعداد نیز در حال انجام است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.