| کد خبر: 238265 |

◄ سامانه نهضت ملی مسکن در دسترس قرار گرفت

سایت ثبت نام از متقاضیان نهضت ملی مسکن تحت عنوان سامانه جامع طرحهای حمایتی که امروز به منظور به روزرسانی برای دقایقی از دسترس خارج شده بود، مجددا آماده شد و در دسترس قرار گرفت.

تین نیوز

سایت ثبت نام از متقاضیان نهضت ملی مسکن تحت عنوان سامانه جامع طرحهای حمایتی که امروز به منظور به روزرسانی برای دقایقی از دسترس خارج شده بود، مجددا آماده شد و در دسترس قرار گرفت.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، سامانه جامع طرحهای حمایتی مسکن، امروز به منظور به‌روز رسانی برای دقایقی از دسترس خارج شد که مشکل برطرف شده و هم اکنون آماده ثبت نام است. شنیده می‌شود که برنامه ثبت نام برای برخی دیگر از شهرها که تا پیش از این به دلیل کمبود زمین در مرحله اول قرار نداشتند در دستور کار وزارت راه و شهرسازی است.

طبق اعلام وزارت راه و شهرسازی تا کنون بیش از ۲ میلیون و ۱۳۱ هزار نفر در سامانه نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده‌اند که نام‌نویسی فعلا تا پایان آذرماه ادامه دارد.

احتمال تمدید مهلت ثبت نام بر اساس تقاضای مردم وجود دارد. البته در شهرهایی که جدیدا به آمار قبلی اضافه خواهند شد ثبت‌نام در مهلت زمان مناسب انجام می‌شود ولی در شهرهایی که از قبل ثبت‌نام انجام شده ممکن است این زمان افزوده نشود تا ثبت‌نام‌های متقاضیان پالایش و نتایج به اطلاع متقاضیان برسد.

بنا به گفته محمود محمودزاده ـ معاون وزیر راه و شهرسازی ـ بیشترین میزان مشارکت در طرح نهضت ملی مسکن مربوط به تهران است. تا روز ۲۱ آذرماه ۱۴۰۰ بالغ بر ۳۵۹ هزار متقاضی ساکن تهران در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کردند.

سقف تسهیلات واحدهای نهضت ملی مسکن در شهر تهران ۴۵۰ میلیون تومان است که پیشنهاد شده به شهرهای اطراف  تهران نیز همین میزان تعلق بگیرد. تسهیلات برای شهرهای بالای یک میلیون جمعیت ۴۰۰ میلیون تومان، مراکز استان‌ها ۳۵۰ میلیون تومان، سایر شهرهای کشور ۳۰۰ میلیون تومان و برای مسکن روستایی ۲۵۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

بنابراین گزارش، از روز ۲۸ مهرماه ثبت‌نام اجرای قانون جهش تولید مسکن در سامانه جامع طرح‌های حمایتی مسکن به نشانی saman.mrud.ir در ۳۱ استان آغاز شده که تا ۳۰ آذرماه ادامه دارد. متقاضیان پس از ورود بر روی گزینه «ثبت نام نهضت ملی مسکن» کلیک کنند. عدم استفاده از تسهیلات یارانه‌ای دولتی در بخش مسکن و سبز بودن فرم «ج»، فقدان مالکیت خصوصی و سابقه حداقل پنج سال سکونت در شهر مورد تقاضا سه شرط اصلی خواهد بود. قبلا برای مردان شرط تأهل وجود داشت که اخیرا به مردان بالای ۱۸ سال به شرط تاهل در زمان تحویل واحد، اجازه ثبت نام داده شده است. خانم‌های مجرد بالای ۳۵ سال نیز می‌توانند ثبت نام کنند. همچنین درباره نداشتن مالکیت، برخی گروه‌های درآمدی در بعضی مناطق بر اساس تشخیص وزارت راه و شهرسازی از این شرط معاف هستند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.