| کد خبر: 237010 |

واریز آورده نهضت ملی مسکن ۵ مرحله‌ای شد

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه آورده متقاضیان نهضت ملی مسکن طی ۴ تا ۵ مرحله توسط متقاضیان تکمیل می‌شود از شناسایی دهک‌های درآمدی از طریق بانک رفاه ایرانیان خبر داد.

تین نیوز

 محمود محمودزاده در خصوص نهضت ملی مسکن گفت: بخش عمده قیمت تمام شده واحدهای مسکونی نهضت ملی مسکن توسط تسهیلات دولتی، تأمین اعتبار می‌شود و مابقی نیز طی ۴ تا ۵ مرحله توسط متقاضیان در طول دوره ساخت، تأمین خواهد شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، محمودزاده در خصوص اقساط تسهیلاتی که به نهضت ملی مسکن تعلق می‌گیرد، اعلام کرد: سود تسهیلات بر اساس دهک‌های درآمدی تنظیم شده است و بستگی دارد به اینکه متقاضی در چه دهک درآمدی قرار گرفته باشد. بر اساس منابعی که از طریق صندوق ملی مسکن در اختیار این کار قرار می‌گیرد، دولت بخشی از سود تسهیلات بانکی را تقبل می‌کند که بر اساس دهک‌های درآمدی این مبلغ تنظیم شده است و مبلغ اقساط نیز به میزان وام و دهک درآمدی مرتبط است.

وی در خصوص چگونگی شناسایی افراد در دهک‌های درآمدی مختلف، توضیح داد: دو منبع اصلی شناسایی دهک‌های درآمدی وجود دارد. عموماً دهک‌های اول تا سوم، خانوارهایی هستند که تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی قرار دارند. برای سایر دهک‌ها نیز شناسایی از طریق سامانه رفاه ایرانیان که اطلاعات خانوارها در سامانه در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ثبت شده است، رده‌بندی و انجام می‌شود.

معاون مسکن و ساختمان در خصوص شرایط مجردان در ثبت‌نام نهضت ملی مسکن با توجه به تاکید وزیر راه و شهرسازی، گفت: ثبت‌نام نهضت ملی مسکن برای افرادی که آماده ازدواج هستند و داشتن مسکن یکی از الزامات ابتدایی ازدواج است، برنامه‌ریزی شده است. جزئیات حضور مجردان با شرایط عنوان شده در شورای‌عالی مسکن به تصویب می‌رسد و اطلاع‌رسانی خواهد شد.

وی تصریح کرد: بر اساس تاکید وزیر راه و شهرسازی، شرط تحویل مسکن برای مجردانی که شرایط اعلام شده را ندارند، منوط به متأهل شدن است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    ما 40میلیون ریختم 6ماه پیش خبری آزفست بعدی نشده