| کد خبر: 235321 |

قانون جهش تولید مسکن به کاهش تورم کمک می‌کند

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، قانون جهش تولید مسکن را موجب تقویت تولید، رونق اقتصادی، کاهش تورم و هزینه‌های مسکن ارزیابی کرد.

تین نیوز

آرا شاوردیاندرباره قانون جهش تولید مسکن،  گفت: ساخت یک میلیون واحد مسکونی در یکسال با احتساب اینکه تا چهار سال آینده باید چهار میلیون واحد مسکونی داشته باشیم، موجب تقویت تولید و کاهش تورم و هزینه‌های مسکن می‌شود و می‌توانیم با رونق اقتصادی جلوی رکود و تورم افسارگسیخته را بگیریم.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، نماینده ارامنه شمال در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در این طرح زمین‌هایی در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار می‌گیرد و دست دلالان از این صنعت کوتاه و تورم کنترل می‌شود. در حوزه دانش فنی و صنعت مسکن می‌توانیم از نیروهای مجرب و محصولات صادراتی چون تیرآهن و سیمان استفاده کنیم. هر چند کنترل تورم فقط در بخش مسکن نیست و در خیلی موارد دیگر هم باید اقداماتی صورت بگیرد.

شاوردیان افزود: امیدواریم با حضور احسان خاندوزی در وزارت امور اقتصاد و دارایی و برنامه‌های خوبی که برای کنترل تورم ارائه می‌کند، شاهد رونق اقتصادی در همه عرصه‌ها باشیم.

وی درباره تثبیت نرخ مصالح ساختمانی، گفت: قیمت سیمان زمانی به بیش از ۸۰ هزار تومان رسیده بود اما با برنامه‌های وزارت صمت و حمایت از کارخانه‌های تولید سیمان، قیمت این محصول به زیر ۳۰ هزار تومان رسید. یکی از دلایل گرانی‌ها، کمبود برق و بهم خوردن تعادل میان عرضه و تولید بود.

دبیر دوم کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اکنون می‌توانیم صادرات را پوشش دهیم و نیاز داخلی را تامین کنیم و با برنامه‌ریزی، روی قیمت‌ها تاثیر بگذاریم که نمونه بارز آن را می‌توان در کاهش قیمت سیمان و فولاد مشاهده کرد.  

شاوردیان، اعطای تسهیلات ۲۰ درصدی بانک‌ها را برای ساخت مسکن امکان‌پذیر دانست و گفت: در این دوره همه چیز امکان‌پذیر است و این امر بستگی به اراده، همت و عِرق ملی دارد. باید منافع شخصی را کنار بگذاریم و منافع ملی را در نظر بگیریم و شعار ندهیم. می‌توانیم با دعوت از صاحبنظران اقتصادی بسیاری از مشکلات را مرتفع سازیم.

نماینده ارامنه شمال در مجلس شورای اسلامی افزود: در کمیسیون عمران روی طرح جهش تولید مسکن  ۷ ماه کار شد و از نظرات مرکز پژوهش‌های مجلس، وزارت راه و شهرسازی، معاونت عمرانی وزارت کشور، بنیاد مسکن و بانک مسکن و شهرداری استفاده شد. مواردی را که شورای نگهبان متذکر شده بود مرتفع کردیم و اکنون این قانون به دولت ابلاغ شده است. هر چند دولت تا زمان ابلاغ صبر نکرد و زودتر از موعد کار خود را شروع کرده بود که امیدواریم به نتیجه مطلوب برسد.

شاوردیان درباره تفاوت قانون جهش تولید مسکن با مسکن مهر، گفت: اوایل همه می‌گفتند که این قانون همان مسکن مهر است اما اینگونه نیست. در طرح جهش تولید مسکن بحث محیط زیست و تامین برق، آب، گاز و فاضلاب در نظر گرفته شده است. ما از زمین‌های مازاد بلا استفاده سازمان‌ها و ارگان‌های دولتی استفاده می‌کنیم که کاربرد کشاورزی ندارد و در آن حریم شهرها مشخص باشد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.