| کد خبر: 234424 |

◄ ابلاغ و اجرای طرح جهش تولید مسکن، بزودی

به گفته سخنگوی هیات رییسه مجلس شورای اسلامی با تایید طرح جهش تولید مسکن از سوی شورای نگهبان این قانون به زودی توسط رییس مجلس شورای اسلامی ابلاغ خواهد شد.

تین نیوز

به گفته سخنگوی هیات رییسه مجلس شورای اسلامی با تایید طرح جهش تولید مسکن از سوی شورای نگهبان این قانون به زودی توسط رییس مجلس شورای اسلامی ابلاغ خواهد شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، سید نظام الدین موسوی امروز یکشنبه در نشست خبری با اشاره به فرایند تصویب طرح جهش تولید مسکن اظهار کرد: در ۸ سال گذشته اتفاقی که باید در حوزه مسکن می‌افتاد، نیفتاد و بعضاً حرکت‌های خوبی که در زمینه تامین مسکن در دولت‌های قبل شروع شده بود، از جمله مسکن مهر که حرکت خوبی در جهت تأمین مسکن مردم مخصوصاً طبقات ضعیف‌تر بود متوقف شد و دولت اقدام عاجل و مهمی در زمینه تامین مسکن نداشت.

وی افزود: این مسئله به علاوه مسائل دیگر موجب شد که ما دچار نقصان و کاستی جدی در زمینه مسکن شویم و همین طور موجب شد قیمت مسکن و زمین با یک جهش غیرقابل باوری در سال‌های اخیر مواجه شود به نحوی که امروز خانه دار شدن برای اقشار زیادی از مردم به یک رویا تبدیل شده است.

 سخنگوی هیات رییسه مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: یکی از نکات و اهدافی که مجلس یازدهم از ابتدای شروع به کار دنبال می کرد، تصویب و قانونی برای رفع این نقیصه در جهت کمک و حمایت از مردم و فشار ضعیف برای تامین مسکن بود و لذا از سال گذشته طرح جهش تولید مسکن در مجلس شورای اسلامی کلید زده شد.

 موسوی اضافه کرد: بعد از بررسی‌های متعددی که در مجلس شورای اسلامی داشتیم این طرح در صحن به تصویب رسید. البته طرح جهش تولید مسکن چندین بار بین مجلس و شورای نگهبان در رفت و آمد بود و بعضی از نکاتی که احیانا مغایرت با قانون اساسی و شرع داشت اینها به مجلس برگشت داده شد و مجلس اصلاح کرد و نهایتاً مصوبه مجلس توسط شورای نگهبان در هفته اخیر تایید و تبدیل به قانون شد.

 وی گفت: این قانون به زودی توسط رئیس مجلس شورای اسلامی به عنوان قانون ابلاغ خواهد شد و لازم الاجراست.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.