| کد خبر: 232333 |

۶۰۰ هزار واحد مسکن طرح اقدام ملی در کشور عملیاتی شده است

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزیر راه و شهرسازی گفت: تاکنون ۶۰۰ هزار واحد مسکن براساس نیازسنجی‌های صورت گرفته در قالب طرح اقدام ملی در سطح کشور عملیاتی شده است.

تین نیوز

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزیر راه و شهرسازی گفت: تاکنون ۶۰۰ هزار واحد مسکن براساس نیازسنجی‌های صورت گرفته در قالب طرح اقدام ملی در سطح کشور عملیاتی شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، نعمت الله ترکی روز سه شنبه در حاشیه مراسم تودیع و معارفه مدیرکل اداره راه و شهرسازی استان قزوین تصریح کرد: این وزارتخانه در حوزه مسکن اقدامات قابل توجهی را در دولت کنونی به انجام رسانده که نخستین آن تکمیل واحدهای مسکن مهر بود که براین اساس، ۹۵۰ هزار واحد در دولت یازدهم و یک میلیون و ۱۵۰ هزار واحد نیز در دولت دوازدهم تکمیل و به متقاضیان واگذار شد.

وی ادامه داد: براساس نیازسنجی های صورت گرفته مبنی بر احداث ۶۰۰ هزار واحد مسکونی در کشور، خوشبختانه با اقدامات صورت گرفته علاوه بر تامین زمین های مورد نیاز، تسهیلات آنها نیز تامین و با توجه به تعهدات صورت گرفته زمان واگذاری آنها نیز در سال ۱۴۰۱ تعیین شده است.

وی با اشاره به اهمیت حوزه حمل و نقل، تاکید کرد: وزارت راه و شهرسازی در چهار حوزه حمل و نقل ریلی، هوایی، جاده ای و دریایی فعالیت دارد که این وزارتخانه در استان قزوین که از شاهراه های ارتباطی کشور به شمار می رود به غیر از حوزه دریایی فعالیت های قابل توجهی طی سال های گذشته انجام داده است.

ترکی اضافه کرد: در بخش ریلی، اقدامات صورت گرفته در دولت با افزایش ۲.۵ تا سه برابری، به اندازه ۱۵ سال گذشته بوده و در حوزه آزادراهی نیز با انجام عملیات فراملی، اجرای ساخت و بهره برداری از چنین پروژه هایی در تمامی استان های کشور، به خصوص در قزوین چشم گیر بوده است.

وی با بیان اینکه وزارت راه و شهرسازی متولی انجام زیرساخت های لازم در بخش راه و ریل است، یادآور شد: بدون شک با فعال شدن طرح های حوزه راه، تمامی مناطق مختلف به توسعه لازم در سایر بخش ها خواهند رسید و خوشبختانه این مساله طی سال های گذشته در تمامی استان ها از جمله قزوین به خوبی مشاهده می شود.

معاون توسعه و مدیریت منابع انسانی وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: در بخش بازآفرینی شهری تاکنون اقدامات قابل توجهی در بافت های قدیمی شهرها به خصوص در قزوین صورت گرفته و ساماندهی های لازم نیز در مورد موضوع حاشیه نشینی شهرها، که همواره از دغدغه های مهم این وزارتخانه بوده نیز انجام شده است.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود با بیان اینکه اگر به دنبال تحول و توسعه هستیم باید به نیروی انسانی توجه ویژه ای داشته باشیم،افزود: بر همین اساس، اقدامات قابل توجهی نسبت به ارزیابی و توانمندسازی نیروهای این وزارتخانه طی سال های گذشته توسط این معاونت به انجام رسیده است.

ترکی ادامه داد: برای همین منظور، این معاونت با راه اندازی بانک اطلاعاتی خوداظهاری کارکنان خود، توانست طی مدت کوتاهی به اطلاعات جامع هفت هزار نفر از کارکنان خود دست پیدا کند که براین اساس، خلا موجود در بخش انتصاب و انتخاب مدیران آینده در این وزارتخانه به طور حتم برطرف خواهد شد.

در ادامه این مراسم، ضمن تقدیر از خدمات ۱۸ ماهه ابراهیم مبارک قدم، سیدعلی هاشمی به عنوان مدیرکل جدید اداره راه و شهرسازی استان قزوین معرفی شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.