| کد خبر: 228887 |

سالانه به یک میلیون مسکن آماده تحویل نیاز داریم

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام(ره) گفت: ۱۰۰ هزار واحد مسکونی طی ۱۸ ماه در قالب طرح مسکن ملی در کشور احداث خواهد شد.

تین نیوز

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام(ره) گفت: ۱۰۰ هزار واحد مسکونی طی ۱۸ ماه  در قالب طرح مسکن ملی در کشور احداث خواهد شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از خبرنگار مهر، محمد مخبر در مراسم بهره برداری از واحدهای مسکونی محرومان که روز سه شنبه هفدهم فروردین ۱۴۰۰ برگزار شد، با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری بیش از ۱۰ سال است که شعار سال تعیین می‌کنند، افزود: اگر ۲۰ درصد توصیه‌های رهبری را رعایت می‌کردیم امروز وضعیت بهتری داشتیم و از استحکام بیشتری برخوردار بودیم.

وی با تاکید بر اینکه در توسعه پایدار سه مؤلفه پایداری در اقتصاد، پایداری در اجتماع و محیط زیست مورد توجه قرار می‌گیرد، گفت: مسائل اقتصادی دغدغه همه افراد است و چنانچه مشکلات معیشتی حل شود رضایت عمومی حاصل خواهد شد.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) با تاکید بر اینکه عدالت اجتماعی در پایداری اجتماعی مورد توجه است، گفت: در حکومتی که عدالت برقرار و پایدار نیست هر چه رشد اقتصادی باشد باز هم آن حکومت مطلوب امام زمان (عج) نیست.

مخبر اظهار داشت: هیچ آرامشی در خانواده به اندازه صاحب خانه بودن نخواهد بود به همین دلیل یکی از وظایف حاکمیت تأمین مسکن است.

وی با اشاره به اینکه سالانه به بیش از یک میلیون واحد مسکونی نیازمند هستیم، گفت: در بهترین شرایط سالانه حدود ۸۰۰ هزار واحد ساخته شده است و بر همین اساس با کسری ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار واحد مواجه هستیم.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) افزود: ستاد اجرایی فرمان امام ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکن ملی را تقبل کرده و قرار است طی ۱۸ ماه آنها را تکمیل کنیم.

به گفته مخبر، ساخت مسکن علاوه بر افزایش رفاه اجتماعی در پیشبرد صنایع و کنترل تورم و اشتغال نقش اساسی دارد و ما تمام توان خود را برای کمک به دولت در جهت رفع محرومیت و افزایش اشتغال در کشور به کار می‌گیریم.

وی تاکید کرد: نوآوری و فناوری در بحث مسکن مشکلی است که امروزه وجود دارد البته اقداماتی انجام شده و امیدواریم مؤثر واقع شود.

مخبر افزود: ساخت پروژه‌ای در سه الی چهار سال باعث می‌شود علاوه بر هزینه فشار بر روی حکومت، صاحبخانه و صنعت نیز وارد شود بنابراین باید از فناوری تکنولوژی در این خصوص نهایت استفاده را ببریم.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) با اشاره به اینکه استفاده از تکنولوژی موضوع دیگری است که باید به آن توجه شود چرا که بسیاری از دستگاه‌ها در مقابل تحول خیلی مقاومت می‌کنند، گفت: همه دستگاه‌ها باید کمک کنند تا بتوانیم در جهت پیشبرد اهداف کشور و رفاه اجتماعی، کنترل تورم، محرومیت زدایی و اشتغال اقدام مؤثری انجام دهیم.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.