| کد خبر: 224066 |

مهندسان صاحب مسکن ملی می شوند

بر اساس تفاهم نامه ای که به امضای مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید و رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان رسیده قرار است در شهرهای جدید پرند، هشتگرد، صدرا، گلبهار، سهند و ایوانکی به مهندسان واجد شرایط عضو نظام مهندسی، مسکن ملی واگذار شود.

تین نیوز

بر اساس تفاهم نامه ای که به امضای مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید و رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان رسیده قرار است در شهرهای جدید پرند، هشتگرد، صدرا، گلبهار، سهند و ایوانکی به مهندسان واجد شرایط عضو نظام مهندسی، مسکن ملی واگذار شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، تفاهمنامه همکاری در ساخت واحدهای مسکونی طرح اقدام ملی مسکن و سایر با هدف استفاده از ظرفیت سازمان نظام مهندسی و انجمن صنفی انبوه‌سازان روز یکشنبه ۳۰ آذرماه ۱۳۹۹ با حضور حبیب الله طاهرخانی معاون وزیر راه و شهرسازی و احمد خرم رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان به امضا رسید.

همچنین مقرر شد برای تامین مسکن مهندسین واجد شرایط که در سازمان نظام مهندسی عضو یا شاغل هستند واحدهای مسکونی طرح اقدام ملی در شهرهای جدید احداث شود. کمک به احداث پروژ ه های طرح اقدام ملّی مسکن، احداث سایر پروژه های تجاری و خدماتی در قالب مشارکت، در شهرهای جدید کشور و همکاری برای مطالعه و مکان یابی جهت احداث شهرک‌های جدید از جمله موضوعات مطرح شده در مفاد این تفاهمنامه به شمار می روند.

حبیب الله طاهرخانی، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید در این خصوص به ایسنا گفت: در حوزه اقدام ملی نیز یکی از جوامع هدف، مجموعه های حرفه ای هستند که سازمان نظام مهندسی از جمله بزرگترین آنها است. این سازمان اعلام آمادگی کرده بود در قالب طرح اقدام ملی و با تولی گری خودشان برای اعضا مسکن تهیه کنند.

وی افزود: ما زمین را با کنترل افرادی که معرفی می شوند در اختیار سازمان نظام مهندسی قرار می دهیم. البته در  حال حاضر در شهرهای پرند،  هشتگرد،  صدرا،  گلبهار،  سهند و ایوانکی این امکان وجود دارد. اجرای پروژه را نظام مهندسی انجام می دهد ولی کنترل شرایط متقاضیان با ما است. در این طرح مهندسان جوان فاقد مسکن می توانند خانه دار شوند. سازمان نظام مهندسی نیز قرار است کمکهای مالی را به جامعه هدف داشته باشد.

به گزارش ایسنا، طبق این تفاهمنامه تأمین و تخصیص زمین قابل ارتهان و بدون معارض مورد نیاز سازمان نظام مهندسی کشور به ترتیب در شهرهای جدید پرند،  هشتگرد،  صدرا،  گلبهار،  سهند و ایوانکی، همکاری و تأمین زمین در قالب ساخت پروژه های تجاری و خدماتی مطابق قوانین شهرهای جدید بصورت مشارکتی، اعمال نظارت عالیه بر اجرای ضوابط و مقررات شهرسازی و معماری در ساخت و ساز واحدهای مسکونی و سایر پروژه ها و آماده سازی زمین، موافقت با ترهین زمین و اعیان محل پروژه به نفع بانک عامل معرفی شده از سوی سازمان نظام مهندسی جهت دریافت تسهیلات بانکی مورد نیاز و تهیه طرح های آماده سازی زمین پروژه و پیگیری سیر مراحل اداری تصویب آن از سوی مراجع ذیربط از تعهدات تعیین شده برای شرکت عمران شهرهای جدید اعلام و در مقابل سازمان نظام مهندسی ساختمان نیز متعهد شده است ضمن ارسال فهرست متقاضیان مسکن واجد شرایط دارای فرم "ج" سبز، همراه با توزیع شهری آن پس از توافق با شرکت مادر، به معاونت مسکن وساختمان وزارت متبوع جهت ثبت در سامانه طرح اقدام ملی مسکن، اقدام کند.

این سازمان همچنین موظف است پس از احراز شرایط متقاضیان معرفی شده در سامانه طرح اقدام ملی مسکن نسبت به اخذ زمین متناسب با تعداد متقاضیان از شرکت عمران اقدام و پس از اخذ پروانه ساخت، نسبت به شروع عملیات اجرایی مطابق دستورالعمل و قیمت مصوب معاونت محترم مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی اقدام کند.

گفتنی است استفاده از شیوه های جدید و روش های ساخت نوین به منظور تسریع در فرایند ساخت، افزایش سهم احداث مسکن به روش صنعتی سازی و ارتقاء کیفیت صنعت ساختمان، پیگیری و تأمین خدمات زیر بنایی شامل: آب، برق و گاز در پروژه های موضوع این توافقنامه از دیگر تعهدات سازمان نظام مهندسی ساختمان در این تفاهمنامه به شمار می روند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.