| کد خبر: 220458 |

بهره‌برداری از طرح‌های ملی بازسازی و نوسازی مناطق سیل‌زده آغاز شد

آیین بهره‌برداری از ۱۵۶ هزار و ۵۳۸ واحد مسکونی شهری و روستایی‌ بازسازی و نوسازی شده توسط دستگاه‌های دولتی و غیردولتی در مناطق سیل‌زده فروردین۹۸، در بیست‌وهشتمین ‌هفته افتتاح طرح‌های ملی کشور با شعار «تدبیر و امید برای جهش تولید» با حضور رییس جمهوری آغاز شد.

تین نیوز

آیین بهره‌برداری از ۱۵۶ هزار و ۵۳۸ واحد مسکونی شهری و روستایی‌ بازسازی و نوسازی شده توسط دستگاه‌های دولتی و غیردولتی در مناطق سیل‌زده فروردین۹۸، در بیست‌وهشتمین ‌هفته افتتاح طرح‌های ملی کشور با شعار «تدبیر و امید برای جهش تولید» با حضور رییس جمهوری آغاز شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، آیین آغاز بهره‌برداری از ۱۵۶هزار و ۵۳۸ واحد مسکونی شهری و روستایی احداث، نوسازی، تعمیر و مرمت‌شده در مناطق سیل‌زده فروردین سال ۱۳۹۸ و همچنین یک هزار و ۸۰۹ طرح ایمن‌سازی و بهسازی ۹۵۰روستای خسارت‌دیده در این مناطق، عصر دوشنبه -۲۱ مهرماه- با ارتباط تصویری حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن روحانی رییس جمهوری آغاز شد.

همچنین در این مراسم ۷۴۰هزار هکتار اراضی آبخیزداری و آبخوانداری و ۵۱ هزار هکتار اراضی کشاورزی زه‌کشی سطحی و ۹۳۵ رشته قنوات لایروبی امروز با دستور دکتر روحانی به بهره‌برداری می‌رسد.

بهسازی ۵هزار و ۷۰۰ کیلومتر جاده بین مزارع، مرمت و ایمن‌سازی ۱۳۸ ایستگاه پمپاژ آب، مرمت و بازسازی ۷هزار و ۶۵۰کیلومتر ایل‌راه‌های عشایری و همچنین بهسازی، ایمن‌سازی و نگهداری و مرمت از ۹ هزار و ۲۶۰ کیلومتر راه‌های شریانی و روستایی و تعمیر و بازسازی ۷۵۲ ابینه و پل از دیگر طرح‌هایی است که در مناطق سیل‌زده در طول ۱۸ ماه گذشته عملیاتی شده و امروز با دستور رییس جمهوری به بهره‌برداری می‌رسد.

همزمان با اجرای این طرح‌ها در مناطق سیل‌زده، ۶۰هزار و ۶۰۶ فقره بسته کمک معیشتی، ۵هزار و ۳۰۰میلیارد تومان تسهیلات بانکی به سیل‌زدگان پرداخت و با تشکیل ۵۶۲ هزار پرونده، کمک‌های بلاعوض و غرامت به آسیب‌دیدگان‌ در این مناطق، اختصاص یافت.

برای اجرای این طرح‌ها ۶ هزار و ۲۷۰ میلیارد تومان از منابع عمومی و ۹ هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی، جمعا ۱۵ هزار و ۲۷۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است.

به گزارش ایرنا، بارش‌های شدید باران در اوایل فروردین سال ۹۸ منجر به وقوع سیلاب در ۲۵ استان و در مجموع ۳۵هزار میلیارد تومان خسارت به واحدهای مسکونی، اراضی کشاورزی،راه‌ها و پل‌ها و ابنیه در شهرها و روستاهای کشور شد. سیل فروردین ۹۸ در استان گلستان حداقل ۴۸ هزار میلیارد ریال به بخش‌های مختلف منطقه این استان شمالی خسارت زد و منجر به جانباختن ۱۱ نفر در این استان شد. همچنین این سیل بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان به زیرساخت‌های استان لرستان نیز آسیب وارد کرد و در حوزه راه، میزان خسارت یکهزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعلام شده است.

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.