| کد خبر: 216538 |

عرضه املاک، اراضی و مستغلات وزارت راه و شهرسازی در بورس کالای ایران برای نخستین بار

معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی از عرضه املاک، اراضی و مستغلات به این وزارتخانه در بورس کالای ایران برای نخستین بار خبر داد.

تین نیوز

معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی از عرضه املاک، اراضی و مستغلات به این وزارتخانه در بورس کالای ایران برای نخستین بار خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازیُ امیرمحمود غفاری، معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی با اعلام خبر عرضه املاک، اراضی و مستغلات این وزارتخانه در بورس کالای ایران برای نخستین بار، اظهار داشت: عصر امروز ۱۳ مردادماه ۱۳۹۹ اولین تجربه عرضه املاک و مستغلات در حوزه راه و شهرسازی در بورس کالای ایران عملیاتی می شود.

وی افزود: پس از دستور مقام عالی وزارت در خصوص استفاده از ظرفیت بازار سرمایه و راه اندازی تابلوی زمین و مسکن، جلسات متعدد کارشناسی تخصصی با حضورکارشناسان و مدیران وزارت راه و شهرسازی، شرکت عمران شهرهای جدید و شرکت بورس کالای ایران تشکیل شد.

وی ادامه داد: در این جلسات مجموعه ای از آسیب ها و موانع قانونی و مقرراتی موجود شناسایی و راهکارهای فنی برای آنها تدوین شد. پس از مرتفع کردن موانع، اولین عرضه در بورس کالا  انجام گرفت.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد:  این عرضه مربوط به یک ملک تجاری متعلق به شرکت عمران  شهر جدید پردیس است که به قیمت پایه ۱۰ میلیارد و ۶۳۹ میلیون و ۲۰۰ هزار ریال و با شرایط پرداخت ۳۰ درصد ثمن به صورت نقد و مابقی در اقساط ۴۸ ماهه، در دستور کار قرار گرفت.

معاونت برنامه ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی با اشاره به اینکه طبق فرایندهای قانونی موجود مقرر است اطلاعیه عرضه مذکور در ساعت ۱۸:۰۰ روز دوشنبه مورخ ۱۳ مرداد در سایت اطلاع‌رسانی بورس کالای ایران به آدرس WWW.IME.CO.IR منتشر شود، تصریح کرد:  بر این اساس متقاضیان خرید پس از انتشار اطلاعیه عرضه می‌توانند به یکی از ۸۶  شرکت کارگزاری عضو بورس کالای ایران برای ثبت درخواست خرید مراجعه کرده تا پس از بازدید ملک و با تودیع تضمین به میزان ۳ درصد قیمت پایه به صورت نقد یا ضمانت نامه بانکی نزد این بورس،  مجاز به شرکت در حراج باشند.

وی اضافه کرد: در بند ۱۹ سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی ابلاغی مقام معظم رهبری بر شفاف‌سازی اقتصاد و سالم‌سازی آن و جلوگیری از اقدامات، فعالیت‌ها و زمینه‌های فسادزا تاکید شده است. در راستای این سیاست ها عرضه اموال غیرمنقول وزارت راه و شهرسازی در بورس کالای ایران گامی در جهت اجرایی سازی این بند است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه مهمترین مزایای فروش اموال غیرمنقول دولت در بورس کالا، فروش زمین در یک بستر شفاف و با رقابت سالم است، تصریح کرد: با توجه به دسترسی تمام مردم ایران به تابلو بورس، کلیه ذی‌نفعان معاملات دولت که کل مردم ایران هستند، این امکان را دارند که ناظر رقابت فروش اموال دولت در بورس باشند.

در خصوص ادامه فروش اموال غیرمنقول متعلق به شرکت‌های زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی، معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع این وزارتخانه گفت : عرضه ۷ عدد از واحدهای تجاری متعلق به شرکت عمران شهر جدید هشتگرد  در مرحله بعدی عرضه در بورس کالا قرار دارد که فرایند اجرایی آن در حال نهایی شدن است.

وی در پایان گفت:  نکته مهم این موضوع شکستن قفل دروازه این مسیر روشن بود و به امید خدا این شروع یک اقدام بزرگ است که بسط و توسعه خواهد یافت. در همین راستا امیدواریم  پس از اخذ مجوزهای قانونی موردنظر، کلیه دستگاه‌های دولتی، بانک‌ها و سازمان‌هایی که دارای املاک و مستغلات قابل فروش و واگذاری هستند نیز مکلف به انجام معاملات خود در قالب تابلوی زمین و مسکن در بورس کالای ایران شوند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.