| کد خبر: 216451 |

طرح «بخشودگی جرایم» بانک مسکن تمدید شد

به دنبال شیوع ویروس کرونا و با هدف مساعدت مشتریان بانک مسکن، زمان اجرای طرح «میثاق» که با هدف بخشودگی جرایم بانکی اجرا می‌شود، تا پایان مردادماه تمدید شد.

تین نیوز

 به دنبال شیوع ویروس کرونا و با هدف مساعدت مشتریان بانک مسکن، زمان اجرای طرح «میثاق» که با هدف بخشودگی جرایم بانکی اجرا می‌شود، تا پایان مردادماه تمدید شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری بانک مسکن ـ هیبنا، مالک آزادیان، رییس اداره کل پیگیری وصول مطالبات بانک مسکن با اشاره به اینکه بانک مسکن نهایت مساعدت با مشتریان بدهکار را برای بخشودگی بدهی آنها بابت تاخیر در پرداخت بدهی دارد، گفت: طراحی طرح میثاق در سال گذشته با هدف حمایت از مشتریانی که به هر دلیل در یک مقطع زمانی موفق به بازپرداخت به‌موقع اقساط یا اصل تسهیلات خود نشده‌اند، صورت گرفت و این طرح از شهریور سال گذشته کلید خورد.

وی با بیان اینکه با توجه به شیوع کرونا و شرایط خاص حاکم بر شبکه بانکی، پیش از این اجرای طرح میثاق تا پایان تیرماه ۹۹ تمدید شده بود، گفت: با موافقت کمیسیون عالی وصول مطالبات بانک مسکن، طرح میثاق برای بخشودگی جرایم بدهکاران این بانک تا پایان مرداد ۹۹ تمدید شده است.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس این طرح، مشتریانی که از ابتدای مرداد تمام یا بخشی از مانده بدهی خود را چه به صورت استفاده درگاه‌های الکترونیکی و غیرحضوری و چه به صورت حضوری در شعب بانک پرداخت کنند، مشمول بخشودگی جرایم بانکی قبلی که بابت دیرکرد پرداخت در حساب آنها منظور شده است، ‌ می‌شوند.

آزادیان یادآوری شد: هیچ الزامی به ارائه درخواست مکتوب به شعب برای بهره‌مندی از مزایای طرح میثاق نیست و صرفا با پرداخت تمام یا بخشی از بدهی معوق طی مرداد ماه، مشتریان از مزایای این طرح بهره‌مند خواهند شد.

وی با بیان اینکه برخی از مشتریان بانک مسکن در ماه‌های اخیر به دلیل رکود کسب و کارها از پرداخت به موقع اقساط در برخی ماه‌ها بازمانده‌اند، گفت: مهلت باقی‌مانده از زمان اجرای طرح میثاق فرصت خوبی است تا جرایم منظور شده در حساب این مشتریان در ازای پرداخت بدهی سررسید گذشته قبلی صفر شود.

در قالب طرح میثاق در صورت واریز نقدی هر میزان از مطالبات غیرجاری انواع تسهیلات پرداختی اعم از انواع عقود مبادله‌ای، مشارکتی، وام قرض الحسنه و ... و همچنین مطالبات مربوط به ضمانت‌نامه‌های ضبط شده، خالص جرایم محاسبه شده بر اساس نوع قرارداد (حسب مورد ۶ تا ۱۴ درصد از نرخ وجه التزام) به نسبت واریزی بدهکاران مورد بخشودگی قرار ‌می‌گیرد.

در این طرح همچنین ۱۰۰ درصد جرایم سازنده‌هایی که در قالب قراردادهای مشارکت مدنی با بانک، تسهیلات ساخت دریافت کرده بودند، در صورت پرداخت یا تعیین تکلیف مطالبات به صورت تقسیط، مورد بخشودگی قرار خواهد گرفت.

این طرح به مشتریان بدهکار بانک مسکن اجازه می‌دهد در ازای پرداخت هر میزان از بدهی خود به همان نسبت از پرداخت کل جرایم خود بابت تاخیر در پرداخت بدهی معاف شوند. همچنین در صورت پرداخت کل میزان بدهی، بخشودگی کل جرایم مقدور شده است.

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.