| کد خبر: 215560 |

سرمایه گذاری در بخش املاک جهان ۳۳ درصد کاهش یافت

سرمایه گذاری در بخش مسکن در کل جهان ۳۳ درصد در نیمه اول سال جاری میلادی به خاطر تاثیر مخرب همه‌گیری ویروس کرونا بر اقتصادها و معاملات کاهش یافته است.

تین نیوز

 سرمایه گذاری در بخش مسکن در کل جهان ۳۳ درصد در نیمه اول سال جاری میلادی به خاطر تاثیر مخرب همه‌گیری ویروس کرونا بر اقتصادها و معاملات کاهش یافته است.

 به گزارش تین نیوز به نقل از بلومبرگ، سرمایه گذاری در بخش مسکن در کل جهان 33 درصد در نیمه اول سال جاری میلادی به خاطر تاثیر مخرب همه‌گیری ویروس کرونا بر اقتصادها و معاملات کاهش یافته است.

 منطقه آسیا-پاسیفیک بیشترین آسیب را دیده است چون همه گیری ویروس کرونا اول از این منطقه آغاز شد. سرمایه گذاری در بخش املاک در منطقه آسیا-پاسیفیک 45 درصد در سال جاری میلادی نسبت به سال قبل کاهش یافته است. این رقم برای قاره آمریکا 36 درصد و برای اروپا، خاورمیانه و آفریقا 19 درصد است.

 با متوقف شدن صنعت گردشگری به خاطر تعطیلی های اعمال شده جهت مهار گسترش ویروس ویروس کرونا، هتل ها شاهد 41 درصد کاهش سرمایه گذاری بوده اند. خرده فروشی هم 41 درصد کاهش یافته است.

 انتظار می رود سرمایه گذاری در ادامه سال 2020 همچنان پایین تر از سطح قبل از بحران کرونا باقی بماند چون سرمایه‌گذاران منتظر روشن شدن شرایط بازار هستند.

 صندوق بین‌المللی پول پیش‌بینی کرده تولید ناخالص داخلی جهان 4.9 درصد در سال جاری میلادی به خاطر همه‌گیری ویروس کرونا کاهش یابد. گیتا گوپیناک،اقتصاددان ارشد صندوق بین‌المللی پول عقیده دارد اقتصاد جهان در سال جاری میلادی و سال آینده به خاطر رکود به وجود آمده 12.5 تریلیون دلار از دست می دهد.

 ولی کاهش سرمایه‌گذاری هنوز هم به شدت آغاز بحران مالی نیمه اول 2008 نرسیده است. سرمایه‌گذاری در آن زمان 49 درصد کاهش یافت و روند نزولی آن تا اواسط 2009 ادامه داشت.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.