| کد خبر: 203157 |

برنامه وزارت راه برای تأمین مسکن کم درآمدها؛ ارائه زمین و تسهیلات ارزان قیمت

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: وزارت راه و شهرسازی به دنبال تولید مسکن برای اقشار کم درآمد با کمک بنیاد مسکن، نهادهای دولتی مثل بنیاد مستضعفان، سازمان اوقاف و امور خیریه، سازمان بهزیستی، سازمان بسیج مستضعفان و خیرین مسکن‌ساز است.

تین نیوز

 عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: وزارت راه و شهرسازی به دنبال تولید مسکن برای اقشار کم درآمد با کمک بنیاد مسکن، نهادهای دولتی مثل بنیاد مستضعفان، سازمان اوقاف و امور خیریه، سازمان بهزیستی، سازمان بسیج مستضعفان و خیرین مسکن‌ساز است.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از خانه ملت، مجید کیان پور عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به برنامه ریزی وزارت راه و شهرسازی برای تولید مسکن محرومان، گفت: قطعا یکی از اولویت های اصلی حکومت و دولت در برنامه ریزی برای تولید مسکن، توجه به طبقات محروم جامعه اقشار کم درآمد است، رویکردی که در هفت سال اخیر به آن توجه زیادی نشده است.

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: وزارت راه و شهرسازی در زمان طراحی طرح ملی مسکن اعلام کرد که این طرح با هدف تأمین مسکن اقشار ضعیف جامعه عملیاتی می شود، اما در اجرا شاهدیم که اقشار پردرآمد تنها قادر به تأمین تعهدات مالی این طرح هستند، بنابر این وزارتخانه باید راه کار جدیدی را برای تأمین مسکن اقشار کم درآمد می اندیشید.

برنامه ریزی وزارت راه برای تولید مسکن اقشار کم درآمد

وی تصریح کرد: در شرایط کنونی وزارت راه و شهرسازی به دنبال تولید مسکن برای اقشار کم درآمد با کمک بنیاد مسکن، نهادهای دولتی مثل بنیاد مستضعفان، سازمان اوقاف و امور خیریه، سازمان بهزیستی، سازمان بسیج مستضعفان و خیرین مسکن‌ساز است.

وزارت راه سالانه 200 هزار واحد مسکونی برای اقشار محروم خواهد ساخت

کیان‌پور ادامه داد: بر اساس برنامه کارگروه ساخت مسکن محرومان قرار است که با همکاری دستگاه ها و سازمان های مربوطه سالانه حدود 200 هزار واحد مسکونی برای اقشار ضعیف جامعه ساخته شود. البته این مسئله با ارائه زمین و تسهیلات ارزان قیمت و بلاعوض به اقشار کم درآمد صورت خواهد گرفت.

این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: البته یکی از دغدغه های اصلی برای تولید مسکن محرومان، شناسایی دیگر اقشار هدف است، در شرایط کنونی شاهدیم که عده ای دلال در طرح ملی مسکن ثبت نام کرده و امروز به دنبال فروش امتیاز خود هستند.

عضو کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: وزارت راه و شهرسازی برای تولید مسکن کم درآمدها نیازمند اطلاعات جامع است که در این رابطه برخی دستگاه های دخیل در اجرای طرح از جمله کمیته امداد و سازمان بهزیستی می توانند اطلاعات مربوطه را ارائه کنند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.