| کد خبر: 190632 |

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه وشهرسازی:

ساخت۱ میلیون واحد مسکونی در کشور آغاز شده است

ساخت و تکمیل ۱ میلیون واحد مسکونی در کشور آغاز شده است.

تین نیوز

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه وشهرسازی گفت:ساخت و تکمیل ۱ میلیون واحد مسکونی در کشور آغاز شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، مازیار حسینی در نشست با جمعی از سازندگان و انبوه سازان، نمایندگان تعاونی های مسکن و جمعی از مسئولان خراسان رضوی اظهار کرد: ساخت و تکمیل ۱ میلیون تا ۱ میلیون و ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در کشور شروع شده و با واگذاری حدود ۵۰۰ هزار واحد مسکن مهر و ۴۰۰ هزار واحد مسکن در قالب طرح اقدام ملی و ۲۰۰ هزار مسکن روستایی تکمیل خواهد شد.

وی افزود: بحث، بحث مشارکت است، زمین را دولت می آورد و سرمایه را بخش خصوصی و قرارداد طبق سهم مشارکت دو طرف بسته می شود و در این راه از همه ظرفیت های قانونی برای تسهیل کار استفاده می کنیم؛ اما کار غیر قانونی و خلاف مقررات نمی کنیم و هر جا هم که ظرفیت قانونی وجود دارد اما از آن استفاده نمی شود به ما منعکس کنند تا جهت حل آن اقدام شود.

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه وشهرسازی ادامه داد: برای عملیاتی شدن برنامه ششم توسعه در زمینه تامین مسکن لازم است دولت وبخش خصوصی با مشارکت هم اقدام کنند و سیاستگذاری انبساطی در حوزه زمین و سایر تسهیلات می تواند به ساخت و ساز مسکن رونق دهد.

وی گفت: بخش عمده قیمت مسکن به زمین باز می گردد و مبنا این است که ما بتوانیم زمین را برای بخش خصوصی فراهم کنیم که در این جهت می توانیم هم از زمین های دولتی استفاده کنیم و هم هر جا زمین دولتی نیست از طریق توسعه منطقی شهرها آن را دنبال کنیم وزمین به نرخ کارشناسی منطقی در اختیار انبوه سازان و بخش خصوصی قرار می گیرد.

حسینی همچنین از برگزاری جشنواره برترین های کشور در زمینه تولید و عرضه مسکن در سال جاری خبر داد و گفت: هر طرحی در زمینه تولید و عرضه مسکن که شایسته برتر شدن را داشته باشد مورد تقدیر و تشویق قرار خواهد گرفت.

منبع: خبرگزاری مهر

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.