| کد خبر: 188417 |

سهم ۴۰هزار میلیاردی مسکن از سقف ۸۰۰هزار میلیاردی تسهیلات بانکی

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: افزایش سقف تسهیلات ساخت و ساز مسکن موجب کاهش تورم در این بازار، کاهش قیمت مسکن و اشتغال زایی در کشور می شود.

تین نیوز

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: افزایش سقف تسهیلات ساخت و ساز مسکن موجب کاهش تورم در این بازار، کاهش قیمت مسکن و اشتغال زایی در کشور می شود.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از خانه ملت، سیدهادی بهادری عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به اهمیت توجه و برنامه ریزی برای افزایش تولید مسکن در کشور، گفت: کلیدی ترین راه کار بهبود وضعیت مسکن و کاهش قیمت ها، افزایش تولید و ساخت و ساز است، اما متأسفانه در شرایط کنونی بسیاری از سازندگان بخش خصوصی انگیزه ای برای فعالیت در این عرصه ندارند.

افزایش وام خرید مسکن نتیجه‌ای جزء تشدید تورم ندارد

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی، بر لزوم هدایت نقدینگی و تسهیلات بانکی به سمت حوزه تولید و ساخت و ساز مسکن تأکید کرد و گفت: افزایش سقف تسهیلات مسکن در حوزه خرید و فروش نتیجه ای جزء افزایش قیمت ها و تورم در این حوزه ندارد، بنابر این هر زمان که ما میزان تسهیلات را بالا برده ایم، قیمت مسکن به میزان افزایش وام، بالا رفته است.

وی ادامه داد: در مقابل، افزایش سقف تسهیلات ساخت و ساز مسکن موجب کاهش تورم در این بازار، کاهش قیمت مسکن و اشتغال زایی در کشور می شود.

سهم 40 هزار میلیاردی مسکن از سقف 800 هزار میلیاردی تسهیلات بانکی

بهادری با اعلام اینکه بر اساس آمارها، سهم مسکن از سقف 800 هزار میلیارد تومانی تسهیلات بانکی حدود 40 هزار میلیارد تومان است، افزود: در شرایط کنونی بخش قابل توجهی از تسهیلات 40 هزار میلیاردی به حوزه خرید و فروش مسکن اختصاص داده می شود و عملا سهم بخش ساخت و ساز بسیار محدود است.

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: اولویت کنونی این است که سهم بخش مسکن از تسهیلات 800 هزار میلیارد تومانی بالا برود تا بتوانیم اعتبارات مناسب و قابل قبولی را برای حوزه ساخت و ساز در نظر بگیریم.

سهم بخش مسکن از تسهیلات 800 هزار میلیارد تومانی باید به 10 درصد افزایش یابد

وی افزود: به نظر من سهم بخش مسکن از تسهیلات 800 هزار میلیارد تومانی باید به 10 درصد افزایش یابد، یعنی آنکه سهم حوزه مسکن از تمام تسهیلات باید به حدود 80 هزار میلیارد تومان برسد.

عضو کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: قطعا مجلس از سیاست های جدید وزارت راه و شهرسازی برای تولید گسترده مسکن و افزایش عرضه حمایت می کند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.