| کد خبر: 188335 |

سازندگان مسکن؛ در اولویت دریافت تسهیلات شناور

رئیس کمیته نظام فنی ساختمان کمیسیون عمران مجلس گفت: در اجرای طرح تسهیلات شناور خرید مسکن، سازندگان باید در اولویت دریافت این وام قرار داشته باشند.

تین نیوز

رئیس کمیته نظام فنی ساختمان کمیسیون عمران مجلس گفت: در اجرای طرح تسهیلات شناور خرید مسکن، سازندگان باید در اولویت دریافت این وام قرار داشته باشند.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از خانه ملت، فرج‌الله رجبی عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به برنامه ریزی صورت گرفته درباره احتمال پرداخت تسهیلات شناور خرید مسکن، گفت: به نظر من اقدام جدید وزارت راه و شهرسازی برای پرداخت تسهیلات شناور، راه کار مناسبی برای رونق گرفتن بازار مسکن است و این مسئله می تواند در تعدیل شدن قیمت مسکن اثر مثبت داشته باشد.

نماینده مردم شیراز در مجلس ادامه داد: در اجرای طرح تسهیلات شناور خرید مسکن، سازندگان باید در اولویت دریافت این وام ها قرار داشته باشند، در شرایط کنونی ضروری است که از سازندگان و فعالان بخش خصوصی در عرصه تولید مسکن حمایت لازم صورت گیرد.

حجم بیشتر تسهیلات مسکن باید به سمت تولید سوق داده شود

وی ادامه داد: به طور حتم راه کارهای دیگری برای تقویت سرمایه خریداران جهت خرید مسکن وجود دارد، زیرا مردم سرمایه اندکی در قیاس با سازندگان نیاز دارند، از این رو به نظر من حجم بیشتر تسهیلات مسکن باید به سمت تولید سوق داده شود.

تسهیلات شناور خرید مسکن، سازندگان را به سمت تولید مسکن ترغیب خواهد کرد

رجبی تصریح کرد: تسهیلات شناور خرید مسکن، سازندگان را به سمت تولید مسکن ترغیب خواهد کرد و این مسئله موجب رونق گرفتن ساخت و ساز می شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: برای رفع کمبود مسکن در کشور سالانه باید بیش از800هزار واحد مسکونی تولید شود، اما در شرایط کنونی این امر محقق نشده است، بنابراین اجرای سیاست های تشویقی می تواند سازندگان را به سمت تولید گسترده و انبوه مسکن هدایت کند.

چشم انداز بازار مسکن باید کاملا شفاف و روشن باشد

وی افزود: یکی از مسائل مهم در حوزه مسکن این است که باید چشم انداز بازار مسکن کاملا شفاف و روشن باشد تا سازندگان با اطمینان خاطر به سمت تولید مسکن بروند و سرمایه های خود را از بانک ها برای سرمایه گذاری در حوزه ساخت و ساز خارج کنند.

نقش رونق گرفتن بازار مسکن در اشتغال زایی جوانان

رئیس کمیته نظام فنی ساختمان کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: افزایش تولید و ساخت و ساز، ضمن تعادل بخشی به بازار مسکن و کاهش قیمت ها، زمینه مناسبی برای اشتغال زایی و رونق گرفتن صنایع جانبی حوزه مسکن است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.