| کد خبر: 187738 |

رئیس اتحادیه املاک تشریح کرد

شرایط بازگشت قیمت به آگهی‌های فروش مسکن

سایت‌های اینترنتی باید از دیتاهای ما استفاده کنند و آن‌ها را به روز در سامانه خود قرار دهند. به طور مثال روزانه از ما استعلام می‌کنند که قیمت منطقه نارمک از چند میلیون تا چند میلیون تومان است تا از این طریق قیمت‌های بالاتر از عرف بازار حذف شود.

تین نیوز

رئیس اتحادیه مشاوران املاک شرایط درج قیمت در آگهی‌های فروش مسکن را تشریح کرد و گفت: سایت‌ها باید به طور روزانه میانگین قیمت مناطق را از ما دریافت و از درج قیمت‌های نامتعارف خودداری کنند.

به گزارش ایسنا، مصطفی‌قلی خسروی اظهار کرد: بعد از آنکه دادستانی دستور حذف قیمت از آگهی‌های فروش املاک و خودرو را اعلام کردند مجدداً عنوان شد که درج قیمت برای آگهی‌هایی که قیمت متعارف دارند در دستور کار قرار گیرد مشروط بر آنکه سایت وزارت راه و شهرسازی به عنوان مرجع و معیار تعیین قیمت‌های پایه در نظر گرفته شود، این اطلاعات توسط اتحادیه مشاوران املاک استخراج شده و در اختیار سایت‌های اینترنتی قرار گیرد.

وی با اشاره به جلسه‌ای که روز چهارشنبه در این خصوص برگزار شد، افزود: یکی از شرایط این است که قیمت‌ها بیشتر به قیمت اسفندماه نزدیک باشد چرا که در فروردین‌ماه و اردیبهشت شاهد این بودیم بعضی مالکان به طور دلبخواهی با توجه به رایگان بودن آگهی‌ها اقدام به درج قیمت‌های کاذب می‌کردند و البته اقدام دادستانی برای متوقف کردن این روند بسیار مناسب و سازنده بود.

خسروی تصریح کرد: اپلیکیشن‌ها تقریباً رها شده بودند به همین دلیل لزوم ساماندهی سایت‌های اینترنتی در شرایط فعلی کشور به شدت دیده می‌شد. درخواست ما این است که به کد رهگیری اهمیت داده شود و از مجلس می‌خواهیم دستگاه‌های مرتبط از جمله سازمان ثبت، شهرداری، بانک‌ها و دارایی با ما لینک شوند.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک اظهار کرد: سایت‌های اینترنتی باید از دیتاهای ما استفاده کنند و آن‌ها را به روز در سامانه خود قرار دهند. به طور مثال روزانه از ما استعلام می‌کنند که قیمت منطقه نارمک از چند میلیون تا چند میلیون تومان است تا از این طریق قیمت‌های بالاتر از عرف بازار حذف شود.

خسروی گفت: من به سایت‌های اینترنتی گفتم از این به بعد آگهی‌هایی که توسط مشاوران املاک بدون مجوز ارائه می‌شود را در سایت نگذارند که آن‌ها نیز پذیرفتند. قرار بر این است که استعلام مجوزدارها را از ما دریافت کنند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا پس از حذف قیمت در آگهی‌ها قیمت‌ها در بازار مسکن کاهشی شده است یا خیر، اظهار کرد: به هر حال مقداری هیجان و التهابات بازار فروکش کرده است. البته من تمایلی نداشتم که مجدداً قیمت‌ها درج شود ولی به هر حال دستگاه‌های مربوطه قطعاً مکانیزم‌های لازم برای جلوگیری از آشفتگی در بازار را به کار خواهند گرفت.

به گفته خسروی تکنولوژی و فناوری‌های مدرن خوب است اما استفاده از آن‌ها باید سازوکار مناسبی داشته باشد. فناوری اطلاعات ممکن است مقداری به شفاف شدن بازار کمک کند اما نظارتی روی آن نبود که درخواست ما این است اقداماتی که هم اکنون برای کنترل این ابزارها صورت گرفته با جدیت ادامه پیدا کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.