| کد خبر: 186499 |

◄ جوابیه سامانه درخواست خودرو ماکسیم به برخی اظهارات خلاف واقع

جوابیه سامانه درخواست خودرو ماکسیم به برخی اظهارات خلاف واقع سرپرست سازمان مدیریت حمل‌ونقل شهرداری مهاباد، مبنی‌ بر قانونی نبودن فعالیت ماکسیم در مهاباد.

تین نیوز

جوابیه سامانه درخواست خودرو ماکسیم به برخی اظهارات خلاف واقع سرپرست سازمان مدیریت حمل‌ونقل شهرداری مهاباد، مبنی‌ بر قانونی نبودن فعالیت ماکسیم در این شهر.

به گزارش تین‌نیوز، اظهارات اخیر شیرکو نورانی، سرپرست سازمان مدیریت حمل‌ونقل شهرداری مهاباد، مبنی بر فعالیت بدون مجوز سامانه درخواست خودرو ماکسیم در مهاباد صحت ندارد.


بنابر نامه دادستان کل کشور، حجت‌الاسلام منتظری، عالی‌ترین مقام پیشگیری و تعقیب تخلفات و جرایم در کشور، خطاب به دادستان‌های مراکز استان‌ها درخصوص فعالیت شرکت‌های حمل‌ونقل مسافر و بار اینترنتی،  «باید از هرگونه برخورد و ممانعت از کسب‌وکار این ‌شرکت‌ها به درخواست شهرداری‌ها خودداری به عمل آید»؛ همچنین معاونت حقوقی ریاست جمهوری طی شیوه‌نامه «تشکیل و نحوه عمل کارگروه کاهش موانع کسب‌وکارهای مجازی از طریق ساماندهی و کاهش شکایت دستگاه‌ها و به طرفیت آن‌ها» مقرر نموده است که این حکم به کلیه وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها، شرکت‌های دولتی، استانداری‌ها و سایر دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شود که اگر هرکدام از دستگاه‌های دولتی قصد شکایت از متصدیان کسب‌وکار و کارآفرینان موردبحث را داشته باشد، باید مراتب را در قالب درخواست تجویز شکایت جهت طرح و بررسی در کارگروه به رئیس کارگروه اعلام کند.

به گزارش روابط ‌عمومی ماکسیم، از طرف دیگر، شرکت‌های حمل‌ونقل هوشمند برای فعالیت ملزم به اخذ مجوز از اتحادیه کشوری صنف کسب‌وکار مجازی‌اند. براساس این مجوز و تأیید مرکز اصناف و بازرگانان ایران، فعالیت ماکسیم در همه شهرهای ایران مجاز است و نیاز به هیچ‌گونه مجوز ‌مضاعف نیست. گفتنی است که هرگونه اقدام در جهت ‌اخلال در فعالیت این سامانه‌ها در زمره تخلف ‌و سرپیچی از مصوبات هیئت دولت، معاونت حقوقی ریاست ‌جمهوری و دستور صریح دادستان کل کشور بوده و از این حیث ضمن ایجاد مسئولیت برای خاطیان، قابل ‌پیگیری قانونی است.

بنابراین، ایجاد هرگونه مانع در این زمینه می‌تواند از مصادیق ماده یک قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 تحت عنوان اخلال در رقابت شمرده شود و ماکسیم حق هرگونه اقدام قانونی از مراجع ذی‌صلاح را برای خود محفوظ می‌داند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.