| کد خبر: 185419 |

خسارت به 35هزار واحد مسکونی لرستان

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور گفت: سیل به 35هزار واحد مسکونی شهری و روستایی در استان لرستان خسارت وارد کرد.

تین نیوز

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور گفت: سیل به 35هزار واحد مسکونی شهری و روستایی در استان لرستان خسارت وارد کرد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایرنا علیرضا تابش روز سه‌شنبه در نشست ستاد بحران استان در سالن جلسات استانداری لرستان اظهار داشت: 700 روستا در لرستان تحت تاثیر سیل قرار گرفته که وضعیت روستاها باید مورد مطالعه جدی قرار می‌گیرد.

وی افزود: قراردادی در زلزله کرمانشاه با دانشگاه تهران منعقد شد که در خصوص لرستان هم نظارت عالیه در زمینه‌های مختلف صورت می‌گیرد چرا که باید از مراجع علمی و دانشگاهی استفاده کرد.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور ادامه داد: در شهرهای معمولان و پلدختر اقدامات فوری انجام شده و مطالعه رودخانه‌ها نیاز بوده که در دستور کار قرار دارد.

تابش بیان کرد: مطالعه در خصوص بستر رودخانه‌ها باید صورت گیرد و آمادگی کامل داریم که مطالعات را اجرا کنیم که در شهر دیواره ساحلی اجرا شود.

وی گفت: استان‌های معین برای امداد و نجات به لرستان گسیل شده هم‌چنین هر استان معین شهرهای لرستان قرار داده شد و این اقدام بسیار موثر بوده و تا پایان بازسازی در شهرها حضور دارند.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور اضافه کرد: 35هزار واحد مسکونی در لرستان خسارت دیده‌اند، در معمولان و پل‌دختر 12هزارو 480 منزل در این 2شهر و 30 روستا حومه خسارات وارد شده است.

در اثر سیل روز دوشنبه 12 فروردین در لرستان رودخانه‌های این استان در شهرستان‌های مختلف طغیان و سد مروک درود نیز سرریز کرد ستاد مدیریت بحران استان قبل از وقوع سیل اطلاع‌رسانی وسیعی را انجام داد و به صدها هزار نفر از اهالی هشدار داده شد منزل خود را ترک کنند.

اکنون برق، آب و گاز بسیاری از مناطق شهری و روستایی قطع شده، پل‌های بسیاری در مسیرهای اصلی و فرعی فروریخته و بسیاری از روستاهای سیل‌زده از جمله در شهرستان پل‌دختر، دلفان، الیگودرز و دوره چکنی راه دسترسی ندارند.

مردم شهرهای پل‌دختر و معمولان و روستاهای اطراف حاشیه کشکان از 12 فروردین 24 ساعت و به مدت یک شبانه‌روز را بدون دریافت خدمات امدادی و هرگونه امکاناتی در پشت بام منازل یا کوه‌های اطراف گذراندند.

تمامی راه‌های ارتباط زمینی به منطقه قطع شده بود و شرایط جوی اجازه پرواز هوایی را نمی‌داد، اما از نخستین ساعات 13 فروردین با بهبود شرایط جوی و ایجاد یک راه دسترسی در مسیر آزادراه خرم آباد - پل زال کار امدادرسانی به مردم آغاز شده است.

برآورد اولیه از خسارت سیل اخیر در لرستان 15 هزار میلیارد ریال است و بر اساس اعلام پزشکی قانونی تاکنون 15 نفر در این سیل جان خود را از دست داده‌اند ولی هنوز گزارش رسمی مبنی بر تلفات جانی در پل‌دختر اعلام نشده است که همین می‌تواند ناشی از اطلاع‌رسانی خوبی باشد که قبل از سیل در این منطقه صورت گرفته است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.