| کد خبر: 184870 |

ایجاد 21هزار واحد مسکونی در شهر جدید بهارستان تا 1400

طبق برنامه وزارت راه و شهرسازی که توسط شرکت عمران شهر جدید بهارستان ارائه شده، تا سال ۱۴۰۰ تعداد ۲۱ هزار واحد مسکونی به دو روش مشارکت در ساخت و محله‌سازی در این شهر احداث و بهره‌برداری می‌شود.

تین نیوز

طبق برنامه وزارت راه و شهرسازی که توسط شرکت عمران شهر جدید بهارستان ارائه شده، تا سال ۱۴۰۰ تعداد ۲۱ هزار واحد مسکونی به دو روش مشارکت در ساخت و محله‌سازی در این شهر احداث و بهره‌برداری می‌شود.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، براساس برنامه ارائه شده وزارت راه و شهرسازی به رییس‌جمهوری، در حوزه تولید و عرضه مسکن، ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی تا سال ۱۴۰۰ در دستور کار این وزارتخانه قرار دارد. از این رو شهر جدید بهارستان با سهم ۲۱ هزار واحدی متعهد شد تا به دو روش مشارکت در ساخت و مشارکت در محله‌سازی عملیات اجرایی ۳ هزار و ۶۰۰ واحد از طریق روش مشارکت در ساخت و ۱۷ هزار و ۴۰۰ واحد به روش مشارکت در محله‌سازی را احداث کند.

بر اساس برنامه ارائه شده از سوی شرکت عمران شهر جدید بهارستان عملیات اجرایی ۱۸ هزار واحد از این برنامه در سال ۹۷، ۴۰۰ واحد در سال ۹۸ و ۲ هزار و ۶۰۰ واحد در سال ۹۹ آغاز می‌شود.

با توجه به اطلاعات گزارش شده آماده سازی ۱۸۰ هکتار از اراضی فاز ۳ این شهر جدید با ظرفیت تعداد ۸۴۱۶ و ظرفیت جمعیت‌پذیری ۲۹۴۶۳ نفر، طراحی شهری ۱۸۵ هکتار از اراضی شرق فاز ۴ با ظرفیت تعداد ۸۹۸۲ واحد و ۲۸۲۰۴ نفر جمعیت و همچنین اراضی ۸۰۰ هکتاری و اراضی غربی بهارستان با ظرفیت ۳۶۰۰ واحد و ۱۲۲۴۰ نفر جنعیتی در دستور کار این برنامه قرار دارد.

این طرح منطقه‌ای بلند مدت در وسعتی برابر ۳۰۰۰ هکتار برای احداث ۶۲۰۰۰ واحد مسکونی و اسکان ۳۲۰۰۰۰ نفر پیش بینی گردیده است در حالی که امکان افزایش جمعیت تا پانصد هزار نفر برای آن متصور است.

موقعیت جغرافیایی مناسب، طبیعت زیبا، شیب ملایم زمین، نزدیکی این شهر به اصفهان، امکانات توسعه فیزیکی و پیشرفت های عمرانی سال های اخیر، توجه سرمایه گذاران داخلی و خارجی را به شهر بهارستان جلب کرده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.