| کد خبر: 175672 |

تاثیر گذاری نرخ سود بانکی بر روند مسکن

بخش مسکن متاثر از شرایط واقعی اقتصاد کشور است، و به دلیل بالا بودن قیمت مسکن معاملات در این بخش در ماه‌های اخیر کاهش یافته است.

تین نیوز
حسام عقبایی در خصوص شرایط بازار مسکن بیان کرد: افزایش یا کاهش قیمت در بازار‌های موازی دلیل قانع کننده‌ای برای کاهش یا افزایش معاملات در بازار مسکن نیست، زیرا در شرایط فعلی قدرت خرید خانوار‌ها کاهش یافته است.

به گزارش میزان، وی در ادامه افزود: بخش مسکن متاثر از شرایط واقعی اقتصاد کشور است، و به دلیل بالا بودن قیمت مسکن معاملات در این بخش در ماه‌های اخیر کاهش یافته است.

نائب رئیس اتحادیه مشاوراملاک با اشاره به بلاتکلیفی بازار مسکن گفت: بازار مسکن در وضعیت عدم قطعیت قرار دارد و تا زمانی که بازار‌های موازی همچون دلار و سکه به ثبات نرسند تغییر سرمایه گذاری بین این بازار‌ها صورت نمی‌گیرد.

عقبایی تاکید کرد: در ۶ ماهه نخست سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته معاملات ۱۰ درصد اُفت کرده، اما در مقابل تعداد پروانه‌های ساختمانی ۲۳ درصد افزایش داشته است.

 
وی با اشاره به تاثیر گذاری نرخ سود بانکی بر روند مسکن اظهار کرد: تغییر نرخ سود بانکی بر روند بازار مسکن تاثیرگذار خواهد بود و باید منتظر تصمیم سیستم بانکی برای امر باشیم.

نائب رئیس اتحادیه مشاوراملاک با اشاره به تقاضای کاذب در بازار مسکن تصریح کرد: بازار مسکن ۲ گونه تقاضا دارد که شامل سفته بازارن و متقاضیان واقعی است، به نظر می‌رشد در شرایط فعلی بازار برای سفته بازان جذابیت خود را از دست داده و معاملات به شدت کاهش داشته است.

عقبایی با اشاره به آرام شدن معاملات و قیمت‌ها در بازار مسکن توضیح داد: در بازار مسکن دستمزد و قیمت نهاده‌ها افزایش پیدا کرده، به دلیل عمق و حجم بزرگ، بازار تکانه‌های خود را دارد و اگر تحولات عجیب و غریب دیگری در زمینه اقتصادی صورت نگیرد این بازار شیب ملایمی خواهد داشت.

وی با بیان اینکه زمان خرید مسکن فرا رسیده است، گفت: البته برای افرادی که قصد خرید یا تعویض خانه دارند زمان مناسبی است و با رعایت اینکه زمان خرید و فروش نزدیک به هم باشد متضرر نمی‌شوند.

نائب رئیس اتحادیه مشاوراملاک با اشاره به اینکه حداکثر افزایش قیمت مسکن در ماه‌های گذشته ۷۰ درصد بود خاطر نشان کرد: به اندازه کافی خانه‌های خالی وجود دارد و سیاست‌های دولت برای اخذ پروانه تقاضا باعث افزایش بیش از ۲۳ درصدی شده است.

منبع: خبرگزاری میزان

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.