| کد خبر: 173274 |

◄ آپارتمان‌های پرطرفدار در مردادماه امسال

گزارش رسمی بانک مرکزی نشان می‌دهد: «در میانه تابستان سال جاری قیمت هر مترمربع آپارتمان مسکونی در شهر تهران به ۷ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان رسیده است. از میان مناطق ۲۲گانه شهر تهران، میانگین قیمت هر مترمربع آپارتمان در شش منطقه نخست پایتخت بیش از متوسط شهر بوده است. بر این اساس، متوسط قیمت آپارتمان در هرمترمربع در منطقه ۱ معادل ۱۵ میلیون و ۷۶۳ هزار تومان، در منطقه دو معادل ۱۲ میلیون و ۱۸۵ هزار تومان و در منطقه سه معادل ۱۲ میلیون و ۹۸۴ هزار تومان بوده است.

تین نیوز

گزارش رسمی بانک مرکزی نشان می‌دهد: «در میانه تابستان سال جاری قیمت هر مترمربع آپارتمان مسکونی در شهر تهران به ۷ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان رسیده است. از میان مناطق ۲۲گانه شهر تهران، میانگین قیمت هر مترمربع آپارتمان در شش منطقه نخست پایتخت بیش از متوسط شهر بوده است. بر این اساس، متوسط قیمت آپارتمان در هرمترمربع در منطقه ۱  معادل ۱۵ میلیون و ۷۶۳ هزار تومان، در منطقه دو معادل ۱۲ میلیون و ۱۸۵ هزار تومان و در  منطقه سه معادل ۱۲ میلیون و ۹۸۴ هزار تومان بوده است.

درعین‌حال متوسط قیمت آپارتمان مسکونی در سه منطقه ۴، ۵ و ۶ کمتر از ده میلیون تومان ثبت شده است. این گزارش حاکی از آن است که قیمت هر مترمربع آپارتمان مسکونی در منطقه چهار معادل ۸ میلیون تومان، در منطقه پنج معادل ۹ میلیون و ۵۶۸ هزار تومان و در منطقه شش معادل ۹ میلیون و ۸۸۱ هزار تومان در مردادماه بوده است.

متوسط قیمت آپارتمان مسکونی در دو منطقه ۷ و ۸ نیز در محدوده میانگین قیمتی شهر بوده است اما میانگین قیمت در مناطق ۹ تا ۲۲ کمتر از میانگین قیمتی شهر ثبت شده است.

در این میان توزیع تعداد معاملات انجام‌شده برحسب مناطق مختلف شهر تهران در میانه تابستان حاکی از آن است که از میان مناطق ۲۲گانه، منطقه پنج با سهم ۱۳.۳ درصدی از کل معاملات، بیشترین تعداد قراردادهای مبایعه‌نامه را به خود اختصاص داده است. همچنین مناطق چهار و دو به ترتیب با سهم‌های ۹.۷ و ۸.۴ درصد در رتبه‌های بعدی قرار گرفته‌اند. درمجموع ۷۰.۸ درصد از کل تعداد معاملات انجام‌شده در شهر تهران در مردادماه سال جاری مربوط به ۱۰ منطقه شهر به ترتیب بیشترین فراوانی شامل مناطق (۵، ۴، ۲، ۱۰، ۱۴، ۱، ۷، ۱۵، ۸ و ۱۱) بوده و ۱۲ منطقه باقی‌مانده ۲۹.۲ درصد از کل تعداد معاملات را به خود اختصاص داده‌اند.

علاوه بر این توزیع فراوانی تعداد واحدهای مسکونی معامله‌شده برحسب قیمت یک مترمربع زیربنا در مردادماه سال جاری نشان می‌دهد: واحدهای مسکونی در دامنه قیمتی ۳ تا ۴ میلیون تومان به ازای هر مترمربع با سهم ۱۲.۴ درصد، بیشترین سهم از تعداد معاملات شهر تهران را داشته‌اند و دامنه‌های قیمتی ۴ تا ۵ میلیون و ۵ تا ۶ میلیون تومان به ترتیب با سهم‌های ۱۲ و ۱۰.۳ درصدی در ردیف‌های بعدی قرارگرفته‌اند. در این ماه توزیع حجم معاملات به‌گونه‌ای بوده که ۵۷.۷ درصد واحدهای مسکونی با قیمتی کمتر از متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی شهر تهران یعنی ۷ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان معامله شده‌اند.

بخش دیگری از این بررسی به چگونگی توزیع فراوانی تعداد واحدهای مسکونی معامله‌شده برحسب سطح زیربنای هر واحد مسکونی در مردادماه سال ۹۷ تعلق دارد. براین اساس، بیشترین سهم از معاملات انجام‌شده به واحدهای مسکونی با زیربنای ۶۰ تا ۷۰ متری معادل ۱۵.۴ درصد اختصاص داشته است. همچنین واحدهای دارای زیربنای ۵۰ تا ۶۰ متری و ۷۰ تا ۸۰ متری به ترتیب با سهم‌های ۱۴.۵ و ۱۲.۱ درصدی در رتبه‌های بعدی قرار دارند. درمجموع در میانه تابستان، واحدهای مسکونی با سطح زیربنای کمتر از ۸۰ متر، ۵۵.۲ درصد از معاملات خریدوفروش را در برگرفته‌اند. نکته مهم دیگر آنکه در مردادماه حدود ۵۱.۳ درصد از معاملات خریدوفرش انجام‌شده در بنگاه‌های املاک با ارزش کمتر از ۵۰۰ میلیون تومان معامله شده‌اند.

 به‌طوری‌که توزیع فراوانی تعداد واحدهای مسکونی معامله‌شده برحسب ارزش هر واحد حاکی از آن است که در میان دامنه‌های قیمتی موردبررسی، واحدهای مسکونی با ارزش ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان با اختصاص سهم ۱۵.۹ درصد بیشترین سهم از معاملات انجام‌شده را به خود اختصاص داده‌اند.  علاوه بر این واحدهای دارای ارزش ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان و ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان نیز به ترتیب با اختصاص سهم ۱۳.۷ و ۱۱.۴ درصد بیشترین میزان استقبال از سوی متقاضیان خرید آپارتمان در مردادماه را داشته‌اند.

منبع: هفته نامه حمل و نقل

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.