| کد خبر: 164295 |

◄ بررسی انتقال پایتخت اداری در مجلس

انتقال پایتخت اداری در مجلس در حال بررسی است. حبیب‌الله طاهرخانی مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید با اعلام این خبر افزود: قصد داریم از تجربیات کره جنوبی در این کار استفاده کنیم.

تین نیوز

انتقال پایتخت اداری در مجلس در حال بررسی است.

حبیب‌الله طاهرخانی مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید با اعلام این خبر افزود: قصد داریم از تجربیات کره جنوبی در این کار استفاده کنیم.

طاهرخانی در کارگاه شهر جدید؛ شهر هوشمند که با حضور مسئولان شهرهای جدید ایران، شرکت دولتی زمین و مسکن کره جنوبی و سفیر کره جنوبی در ایران برگزار شد اظهار کرد: موضوعی که در این کارگاه برنامه‌ریزی‌شده موضوع بحث‌برانگیز پایتخت اداری است. در این زمینه کره جنوبی دارای موفق‌ترین تجربه در خصوص انتقال پایتخت اداری است و هم‌اکنون این فرآیند در کره در حال انجام است. این نشست می‌تواند به ما کمک کند که تصمیم آگاهانه‌تری در این خصوص اتخاذ کنیم.

او تصریح کرد: مطابق آخرین سرشماری حدود ۷۴ درصد جمعیت ایران شهرنشین است و یک دوره شهرنشینی شتابان را در دو سه دهه اخیر طی کرده است. شهرنشینی در دهه پیش رو در ایران با چالش‌های متعددی ازجمله زیست‌پذیری و تاب‌آوری در برابر حوادث مواجه است. برای مقابله با این چالش‌ها ما ناگزیر به استفاده از دانش و تجربیات در حوزه توسعه شهری از کشورهای مختلف که تجربه موفقی را طی کرده‌اند هستیم.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید با اشاره به گذشت سه دهه از سیاست ایجاد شهرهای جدید در ایران خاطرنشان کرد: این سیاست هم‌زمان در کره جنوبی در دهه ۹۰ آغاز شد. در کشور ما همواره چالش‌هایی در این خصوص چون ناهماهنگی، رشد شتابان توسعه شهری و تقدم توسعه مسکونی در شهرهای جدید نسبت به زیرساخت‌های اساسی بخصوص حمل‌ونقل وجود داشته است؛ به‌گونه‌ای که هم‌اکنون ما با شهرهایی مواجهیم که با اهداف اولیه مدنظر فاصله طولانی دارد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.