| کد خبر: 160398 |

شهریاری:

معاملات مسکن مصرفی رونق گرفته است

عضو کمیسیون عمران مجلس، با بیان اینکه قیمت برخی واحدهای نقلی از خط تورم نیز سبقت گرفته است، گفت: در حال حاضر معامله مسکن به مثابه کالای مصرفی بوده و از سوداگردی تهی شده است.

تین نیوز

به گزارش خانه ملت، سید کمال الدین شهریاری انتقاد از وضعیت بازار مسکن و سبقت نرخ برخی واحدهای مسکونی از تورم، گفت: قیمت خرید مسکن هیچ وقت جز عوامل تعیین کننده نرخ تورم نیست زیرا در سبد هزینه ها قیمت مسکن لحاظ نشده و جز دارایی است.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه در حوزه مسکن آنچه در تورم لحاظ می شود اجاره بها به لحاظ هزینه ای بودن آن است، افزود: رشد قیمت مسکن در بسیاری از مناطق همسو با نرخ تورم بوده است.

نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه افزایش قیمت مسکن هدف دار است، تصریح کرد: افزایش قیمت ها بیشتر در مورد واحدهایی لحاظ شده که از متراژ و قیمت نسبتا پایین تری برخوردار بوده و نقش تسهیلات 160 میلیون تومانی دولت در آن ها بیشتر است.

شهریاری با بیان اینکه تسهیلات مسکن در قیمت خانه های کوچک و با قیمت کمتر نقش تعیین کننده ای داشته است، گفت: این نوع تسهیلات بخش عظیمی از قیمت مسکن و حتی تا 50 درصد یک واحد مسکونی را تشکیل می دهد، اما در خانه هایی که با زیربنای بزرگ، لوکس یا در مناطقی از کلانشهرها هستند که قیمت بالاتری دارند تاثیر چندانی نداشته است.

افزایش قیمت خانه های لوکس کم بوده است

وی با تاکید بر اینکه افزایش قیمت در خانه های لوکس به اندازه خانه های کوچک نبوده است، تصریح کرد: بنابراین این افزایش قیمت را نمی توان به همه خانه ها تسری داد، چراکه در برخی مکان ها هنوز رکود و قیمت پایین حاکم است اما در برخی مکان ها نه.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه بیشتر معاملات در حوزه رونق مسکن مصرفی بوده است، گفت: در واقع امروزه کسانی وارد بازار مسکن شده اند که خواهان داشتن سرپناه هستند و سوداگری یا سرمایه گذاری مسکن کمرنگ تر شده است.

مسکن دیگر حاشیه سود چندانی ندارد

شهریاری با بیان اینکه زمانی معامله مسکن حاشیه سود بالایی داشته و به همین دلیل نوعی سرمایه گذاری برای تامین سود بیشتر بوده است، افزود: اکنون دیگر در بخش مسکن به منظور تامین سود سرمایه گذاری ها توجیه ندارد.

وی ادامه داد: کسانی اکنون به سمت خرید واحدهای مسکونی می روند که بخواهند در آن سکونت کنند از این رو مصرف کننده اصلی به سمت بازار مسکن کشیده شده است.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، همچنین گفت: قیمت مسکن به ویژه واحدهای کوچک در برخی مناطق و کلانشهرها از خط تورم گذشته است.

 

منبع: خبرگزاری خانه ملت

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.