| کد خبر: 146542 |

آپارتمان‌های قیمت متوسط در بازار شهریور

حدود یک‌سوم معاملات انجام و ثبت شده در سامانه اطلاعات بازار املاک ایران طی 20 روز سپری شده از شهریورماه، در دامنه قیمت مترمربعی 4 تا 6 میلیون تومان قرار دارد.

تین نیوز

حدود یک‌سوم معاملات انجام و ثبت شده در سامانه اطلاعات بازار املاک ایران طی 20 روز سپری شده از شهریورماه، در دامنه قیمت مترمربعی 4 تا 6 میلیون تومان قرار دارد.

به گزارش «دنیای اقتصاد»، بر اساس آخرین گزارش بانک مرکزی از تحولات ماهانه بخش مسکن، میانگین قیمت هر مترمربع آپارتمان در تهران چهار میلیون و 670 هزار تومان است. به این ترتیب طبیعی است که بخش قابل توجهی از معاملات مسکن در بازه 4 تا 6 میلیون تومان یعنی قدری ارزان‌تر و قدری گران‌تر از نرخ میانگین انجام شود. از سوی دیگر با توجه به رغبت خریداران مسکن به تملک واحدهای نوساز، یک‌سوم از معاملات این بازه قیمتی نیز در طول سه هفته اخیر در زمره واحدهای نوساز تا پنج سال ساخت انجام شده است.

مناطقی که آپارتمان نوساز و تازه‌ساز در بازه قیمتی حول و حوش میانگین در آنها قابل جست‌وجو است، کم نیستند. بر اساس اطلاعات معاملات ثبت شده در سامانه اطلاعات بازار املاک ایران، در تهران می‌توان آپارتمان‌های مصرفی تا پنج سال ساخت در این بازه قیمتی را در مناطق 2، 4، 5، 6، 7، 8، 9، 10، 11، 12، 13، 14و 15 جست‌وجو کرد. هرچند ممکن است به ندرت در مناطق گران‌تر و ارزان‌تر تهران نیز آپارتمان‌های خاص با قیمت خاص جست‌وجو کرد اما این فایل‌ها صرفا استثنا هستند. در جدول زیر قیمت قطعی آپارتمان‌های نوساز و تازه‌ساز در بازه مترمربعی 4 تا 6 میلیون تومان در محله‌های مختلف تهران گردآوری شده است.

آپارتمان های قیمت متوسط در بازار شهریور

 

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.