| کد خبر: 136690 |

وضعیت بافت فرسوده شهرری بحرانی است

معاون امور فنی و عمرانی فرماندار ویژه شهرستان ری با بیان اینکه عمر بافت های فرسوده شهرری در برخی محلات مانند نفرآباد، زهیرآباد و محله شهادت بالغ بر 40 سال است گفت: وضعیت بافت فرسوده شهرری بحرانی است.

تین نیوز

معاون امور فنی و عمرانی فرماندار ویژه شهرستان ری با بیان اینکه عمر بافت های فرسوده شهرری در برخی محلات مانند نفرآباد، زهیرآباد و محله شهادت بالغ بر 40 سال است گفت: وضعیت بافت فرسوده شهرری بحرانی است.

 سید ناصر موسوی روز دوشنبه در دومین نشست ستاد مدیریت بحران شهرستان ری با اشاره به اینکه شهرستان ری روی دو گسل ری و کهریزک قرار گرفته است اظهار داشت: علاوه بر وضعیت نابسامان بافت فرسوده شهرری وضعیت بافت های فرسوده بخش های حسن آباد، باقرشهر و کهریزک نیز اوضاع خوبی ندارند.
وی با بیان اینکه طرح های تفضیلی و نقشه های مناطق بافت فرسوده شهرستان ری از سوی شهرداری ها مشخص شده است تاکید کرد: شهرداری باید با تهیه بنرهای اطلاع رسانی در سطح شهرستان ری به مردم در خصوص رایگان بودن جواز و تعلق گرفتن وام 8 درصدی ساخت مسکن در مناطق بافت فرسوده اطلاع رسانی لازم را انجام دهد.
موسوی در ادامه با اشاره به اینکه شهرستان ری یکی از بزرگترین و پرجمعیت ترین شهرستان های استان تهران است و بسیاری از مشکلات کلان شهر تهران را هم تحمل می کند افزود: استانداری تهران باید با توجه به وجود پالایشگاه تهران، کارخانه سیمان تهران، فرودگاه امام خمینی(ره) و 23 هزار واحد مهم صنعتی بزرگ و کوچک در سطح شهرستان ری به این شهرستان توجه ویژه داشته باشد.
وی ادامه داد: وجود دو حرم عبدالعظیم(ع) و حرم امام خمینی(ره) در سطح شهرستان ری این شهرستان ری به یکی از کانون های توریستی استان تهران تبدیل کرده است که باید در این خصوص خدمات لازم به این شهرستان تعلق گیرد.
در ادامه این جلسه داود تورانی مسئول ستاد مدیریت بحران شهرستان ری به مشکلات موجود سطح شهرستان از جمله وضعیت نابسامان مجتمع صالحین، آلوده شدن و پایین رفتن سطح آب های زیرزمینی شهرستان، تعیین بستر رودخانه ها و ساخت و سازهایی که در حریم و بستر رودخانه انجام شده، وضعیت نابسامان روستای مافتون آباد و لزوم جابجایی آن و آتش زدن زمین های کشاورزی در حومه شهرری که باعث ایجاد آلودگی می شود اشاره کرد.
دومین نشست ستاد مدیریت بحران شهرستان ری روز دوشنبه با حضور موسوی معاون امور فنی و عمرانی فرماندار ویژه شهرستان ری، مختاری نمایند اداره کل مدیریت بحران استانداری تهران، تورانی مسئول ستاد مدیریت بحران شهرستان ری و جمعی از روسای ادارات در فرمانداری شهرستان ری برگزار شد.
 

منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.