سهم دولت و شهرداری در احداث خطوط جدید مترو تهران چقدر است؟
معاون حمل ونقل شهرداری تهران گفت: سهم دولت و شهرداری در تامین مالی پروژه ها در احداث خطوط جدید مترو تهران هر کدام ۵۰ درصد است.

معاون حمل ونقل شهرداری تهران گفت: سهم دولت و شهرداری در تامین مالی پروژه ها در احداث خطوط جدید مترو تهران هر کدام ۵۰ درصد است.
به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، محسن هرمزی روز سه شنبه در خصوص گسترش خطوط مترو در پایتخت اظهار کرد: شبکه متروی تهران با ساخت خطوط پیرامونی شهر، مناطق جنوبی و کمتر برخوردار را تحت پوشش بیشتر قرار می دهد.
افزایش ۴ درصدی جابجایی مسافر با احداث هر ایستگاه مترو
وی افزود: هر ایستگاه جدید مترو بطور متوسط چهار درصد به ظرفیت جابه جایی شهر تهران اضافه می کند و وقتی یک شبکه کامل شکل می گیرد، اثر آن در کل شبکه به ۲۰ درصد می رسد که این افزایش ظرفیت، نقش مهمی در کاهش استفاده از خودروی شخصی و در نتیجه کاهش آلودگی هوا دارد.
به گفته هرمزی، خط ۱۱ مترو به عنوان رینگ پیرامونی شهر تهران با کمک خط ۹ مترو، مناطق کمتر برخوردار ۱۸، ۱۹، ۲۰، ۲۱ و ۲۲ را پوشش می دهد که این پروژه اتفاق بزرگی برای این مناطق است و تکمیل این رینگ، تاثیر به سزایی در بهبود حمل ونقل عمومی خواهد داشت.
وی با اشاره به سهم ۵۰ درصدی دولت در تامین مالی پروژه های احداث خطوط مترو گفت: بر این اساس تا زمان عملیاتی شدن فاینانس از سوی دولت، توافق کرده ایم که پیمانکاران از جمله قرارگاه خاتم، پروژه ها را به صورت مرحله ای و در قالب مدل پنج درصدی اجرا کنند؛ یعنی ۵ درصد از کل پروژه را انجام داده، تسویه کنند و سپس وارد مرحله بعد شوند؛ این روند ادامه خواهد داشت تا زمانی که مسیر فاینانس باز شود.
معاون شهردار تهران یادآور شد: بر اساس مصوبه شورای عالی ترافیک و طراحی های مشاوران، اولویت ساخت ایستگاه ها در خطوط ۸ و ۱۱ مشخص شده است که شرکت مترو نیز با توجه به ضرورت ها، عملیات اجرایی را پیش خواهد برد تا این پروژه ها هرچه سریعتر به بهره برداری برسند.