| کد خبر: 264844 |

◄ پیشرفت 50 درصدی مترو شهرهای جدید پردیس، بهارستان و گلبهار

مترو در شهرهای جدید پردیس، بهارستان و گلبهار در حال تکمیل و ساخت است.

تین نیوز

مترو شهرهای جدید پردیس در تهران، بهارستان در اصفهان و گلبهار در مشهد درحال تکمیل و ساخت است.

مالک شریعتی نیاسر با اشاره به بهره‌برداری از مترو حومه‌ای تهران- پرند در دولت سیزدهم، اظهار داشت: یکی از رویکردهای دولت سیزدهم کاهش زمان تردد و فاصله بین شمال به جنوب و شرق به غرب کلان‌شهرها با شهرهای جدید در استان‌های مختلف است که از این حیث استان تهران از اولویت خاصی برخوردار است.

به گزارش تین نیوز، شریعتی نیاسری در گفتگو با ایرنا با بیان اینکه پیشرفت فیزیکی خطوط تهران- هشتگرد، تهران- پرند، مشهد- گلبهار، اصفهان- بهارستان، اصفهان- فولادشهر و اصفهان- مجلسی بیانگر عزم جدی دولت برای توسعه و تکمیل خطوط ریلی حومه‌ای در استان‌های مختلف است، گفت: شهرهای بزرگ علاوه بر نیاز به شبکه حمل و نقل عمومی درون‌شهری نیازمند اتصال شبکه به شهرهای اطراف خود هستند تا تردد روان و کاهش بار ترافیکی حاصل شود.

در حال حاضر با احتساب متروی پرند، پنج پروژه قطار حومه ای در شهرهای جدید در حال تکمیل و ساخت است که در مراحل مختلف پیشرفت قرار دارند. 

قطار حومه ای اصفهان- بهارستان با ۱۵ کیلومتر طول به تعداد ۲ ایستگاه، پیشرفت فیزیکی ۵۲ درصدی دارد.

همچنین قطار حومه ای مشهد- گلبهار با ۴۰ کیلومتر طول و تعداد سه ایستگاه، دارای ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی است.

قطار حومه ای تهران- پردیس در حال انطباق مطالعات با ضابطه ۷۷۷ و اخذ شورای عالی ترافیک است. بر اساس پیش بینی ها در این مسیر نیز ۲ ایستگاه در نظر گرفته شده و طول این مسیر ریلی بین پایتخت و شهر جدید پردیس ۲۰ کیلومتر است.

تکمیل پروژه سیگنالینگ قطار برقی گلشهر به شهر جدید هشتگرد به طول ۲۶ کیلومتر از دیگر اقداماتی است که از سوی وزارت راه و شهرسازی دراین حوزه انجام شده است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس خواستار تامین اعتبار مورد نیاز برای توسعه خطوط حومه‌ای پردیس، ورامین و... در دولت سیزدهم شد و خاطرنشان کرد: وزارت راه و شهرسازی به عنوان متولی اصلی قطارهای حومه‌ای در کشور، توسعه این خطوط ریلی را در اولویت قرار دهد و با همکاری دستگاه‌های مدیریت شهری و استانداری‌ها طرح‌های عمرانی را پیش ببرد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.