| کد خبر: 262313 |

واگن‌ های جدید از 18 ماه آینده وارد خطوط مترو تهران می شوند

رئیس شورای شهر تهران به منعقد شدن قرارداد 790 واگن اشاره کرد و گفت: از 18 ماه آینده، واگن های جدید وارد خطوط مترو تهران می شوند.

تین نیوز

رئیس شورای شهر تهران به منعقد شدن قرارداد 790 واگن اشاره کرد و گفت: از 18 ماه آینده، واگن های جدید وارد خطوط مترو تهران می شوند.

 

به گزارش تین نیوز به نقل از فارس، مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران در حاشیه جلسه علنی امروز شورای شهر به موضوع ترافیک مهرماه اشاره کرد و گفت: مشخصا بیش از ظرفیت خیابان ها ما اتومبیل داریم و بیشتر شهروندان هم از اتومبیل شخصی استفاده می کنند و این خودروها تک سرنشین هستند. اگر اینها را جمع کنیم و در یک اتوبوس تردد کنند ببینید چقدر ترافیک کاسته می شود.

وی ادامه داد: حال این موضوع مطرح می شود که باید صف های طولانی برای مترو و اتوبوس بایستیم و وقتی مترو و اتوبوس رسید جا برای سوار شدن دارد؟ ما باید حمل و نقل عمومی را توسعه دهیم.

چمران همچنین به مشکل آلودگی هوا در نیمه دوم سال اشاره کرد و گفت: ما از چند روز دیگر وارونگی هوا را داریم و دوباره این مشکلات تکرار می شوند.

وی ادامه داد: پکن چه کرد که ده سال پیش یک شهر آلوده بود ولی حالا نیست. وقتی مطالعات صورت می گیرد می بینیم که آنها حمل و نقل عمومی را درست کرده و همچنین مشکل سوخت را برطرف کردند و برخی از شغل ها را دورکار کردند تا میزان رفت و آمد کمتر شود.

چمران همچنین به بودجه امسال شهرداری اشاره کرد و گفت: کار خارق العاده ای در بودجه انجام دادیم که علاوه بر 17 هزار میلیارد تومان بودجه ای که شهرداری درنظر گرفته بود، ما هم 10 هزار میلیارد تومان به سیستم حمل و نقل عمومی اضافه کردیم.

به گفته چمران، سه برابر بودجه ما قرارداد بستیم.

وی با بیان اینکه در جلسات آینده از معاون شهردار می خواهیم که به شورا بیاید و توضیحی در خصوص حمل و نقل دهد، گفت: معاون اعلام کند که چه زمان کارها عملیاتی می شود. 

به گفته چمران از یک و نیم سال آینده تعدادی واگن نو وارد خطوط مترو می شود.

رئیس شورای شهر تهران همچنین با ورود تعدادی اتوبوس به شهر تهران در روز گذشته اشاره کرد و گفت: این تعداد ما را راضی نمی کند و هنوز به حد 2 هزار دستگاه نرسیده ایم ولی تمام فشارها را وارد کرده ایم تا اتوبوس سازان به وعده های خود عمل کنند.

در ادامه جعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: بر کسی پوشیده نیست که مهمترین معضل تهران مشکلات شهری و آمد و شدها، ترافیک معابر ، آلودگی هوا و نبود ناوگان حمل و نقل عمومی مناسب است.

تشکری هاشمی گفت: از اینکه تعدادی اتوبوس روز گذشته وارد ناوگان شدند و تعدادی از اتوبوس های گذشته هم تعمیر شدند خشنودیم زیرا این اقدامات می تواند تصویری بسازد که نشان دهنده مسیر درست باشد و در این مسیر باید گام های بلندتری برداشته شود.

تشکری هاشمی گفت:باید توجه داشته باشیم که حدود هزار و 600 دستگاه اتوبوس فعال در تهران وجود دارد و با چند صد دستگاه اتوبوس مشکل پایتخت حل نمی شود و از این رو تا رسیدن به مقصد باید اقدامات بسیاری انجام شود.

رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه چه اقداماتی برای حل مشکلات حوزه حمل و نقل عمومی باید انجام شود گفت: یک بخش لجستیک است یعنی باید تعمیر ناوگان، خرید اتوبوس های نو، به روزرسانی و خرید واگن های جدید انجام شود.

وی ادامه داد : وقتی شهروندان را به حمل و نقل عمومی تشویق میکنیم آنها باید اطمینان داشته باشند که بعد از دقایقی اتوبوس برای جا به جایی آنها وارد ایستگاه می شود، مسیری مشخص برای اتوبوس وجود دارد که آنها را در ترافیک شهری نمیگذارد و زمان سفرشان به حداقل می رسد.

تشکری هاشمی افزود: همچنین باید امکانات رفاهی داخل اتوبوس به گونه ای باشد که وقتی مسافر سوار آن می شود احساس تحقیر نکند.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اهمیت مدیریت درست ناوگان حمل و نقل عمومی گفت: علاوه بر بحث لجستیکی مدیریت ناوگان هم جدی است گاهی مشاهده می شود که چندین دستگاه اتوبوس پشت سرهم درحال حرکت هستند و سپس با یک فاصله طولانی گروه بعدی اتوبوس ها به ایستگاه می رسند که این موضوع دیگر ارتباطی به تعداد اتوبوس ها ندارد بلکه به نظم و مدیریت خوب باز می گردد.

به گفته پیرهادی کارکنان هر روز با ما تماس می گیرند ما نمی خواهیم از منابع دولتی استفاده کنیم و از منابع داخلی شهرداری که در شورا مصوب می شود، استفاده خواهد شد لذا از شهرداری می خواهیم نسبت به این موضوع اهتمام داشته باشد.

در ادامه جلسه امروز جعفر تشکری هاشمی در تذکر پیش از دستور به جمع آوری ۳۰ پل عابر پیاده در تهران به عنوان محل امن تردد مردم اشاره کرد و گفت:  علت این اقدام را هزینه نگهداری پل ها و اقدام مطابق با آیین نامه عنوان کرده اند در حالیکه جمع آوری پل های عابر پیاده  به نوعی رواج بی نظمی است.

وی ادامه داد: جمع آوری پل ها تصادفات جرحی و فوتی را به شدت افزایش می دهد. سازمان حمل ونقل و ترافیک به عنوان سازمان تخصصی هیچ مداخله ای در این موضوع ندارد و امروز شاهد جمع آوری پل هایی هستیم که بهترین پل های تهران بودند و حتی پل بهجت آباد به عنوان پل موزه که روزانه صدها نفر در آن تردد می کردند، جمع آوری شد.

مهدی چمران  رئیس شورای اسلامی شهر تهران  در پاسخ به تشکری هاشمی گفت: پله های برقی پل های عابر پیاده به دلیل قرار گرفتن در معرض هوای آزاد آسیب می بیند، نمی دانیم این پل ها که جمع آوری کردند، پله های برقی داشتند یا خیر؟.

چمران ادامه داد: پل های عابر پیاده یا باید پله های معمولی داشته باشند که برای مردم سخت است و یا مسقف باشند که پله ها آسیب نبینند. از سویی دیگر فرهنگسازی استفاده از پل عابر پیاده به خوبی صورت نگرفته است.

در ادامه جلسه امروز شورای شهر تهران مجید باقری گفت: نسبت به معیشت و جبران خدمت کارکنان بی تفاوت نیستیم.همکاران ما مشکلات معیشتی دارند و ما تاکید کردیم که در کمتر از 8 ماه به همه کارکنان وام کم بهره و بدون ضامن بدهند.

وی ادامه داد: دولت سال گذشته ابلاغیه ای به ما داد و ما در آن پیشتاز بودیم و امسال احکام افزایش حقوق در فروردین  صادر شد. امروز دیوان عدالت بخشنامه دولت را ابطال کرده و ما از آن تفسیری داشتیم و زیرساخت ها را ایجاد کردیم و اگر بخواهیم یک ساعت دیگر می توانیم آن را اجرایی کنیم.

به گفته معاون شهردار، اگر بخواهیم ترمیم حقوق انجام دهیم می توانیم در پایان این ماه انجام دهیم. دولت هنوز ابلاغیه نداده و نسبت به رأی دیوان تفسیر دیگری دارد. ما زیرساخت ها را فراهم کردیم و به محض اینکه ابلاغیه صادر شود اقدام خواهیم کرد. شهردار تهران نیز تأکید داشته که در این روزها موضوع را حتماً از دولت پیگیری خواهد کرد.

وی ادامه داد: تا زمان پرداخت حقوق صبر می کنیم و با پیگیری های شهردار و اعضای شورا این ترمیم را در موعد مقرر انجام خواهیم داد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.