| کد خبر: 261955 |

سرپرست معاونت حمل و نقل ترافیک تهران خبر داد:

برق تامین نشد/ احتمال تاخیر در افتتاح متروی پرند

بیش از یک دهه پیش کلنگ احداث مترو پرند بر زمین زده شد، اما این مترو سالیانه سال است که افتتاح نشد.

تین نیوز

ساخت مترو پرند از سوی دولت برعهده شهرداری تهران گذاشته و قرار شد که دولتی ها منابع لازم در این زمینه را تامین کنند. مترو پرند در ایستگاه بهره برداری قرار گرفت، تست گرم آن انجام تا مشکلات احصا شود. اما بر سر راه افتتاح این پروژه مشکلی پیش آمد.

به گزارش تین نیوز به نقل از فارس، محسن هرمزی سرپرست معاونت حمل و نقل ترافیک در این زمینه گفت: دولت باید برق متروی پرند را تامین می کرد، اما این امر تا این لحظه رخ نداده است. قرار بود ابتدای شهریور برق داده شود، بعد اعلام کردند 15 شهریور و هنوز برقی داده نشده است.

هرمزی تأکید کرد: اگر برق مترو تامین نشود، افتتاح به تعویق می افتد، البته ما در تلاش هستیم که از فرودگاه امام برق تامین کنیم، اگر جواب دهد، بهره برداری انجام می شود، اما اگر جواب ندهد، افتتاح به تعویق می افتد.

سرپرست معاونت حمل و نقل ترافیک در خصوص علت عدم دادن برق به مترو پرند از سوی دولت، گفت: می گویند که فیدر آزاد نداریم، به همین دلیل احتمال به تعویق افتادن؛ افتتاح وجود دارد.

خط مترو پرند از ایستگاه شاهد در خط یک آغاز و طی مسیر 50 کیلومتری با 5 ایستگاه به پرند می رسد. 30 کیلومتر آن افتتاح شده و باقی هم کارهایش به اتمام رسیده و در صورت تامین برق در ماه جاری مورد بهره برداری شهروندان قرار می گیرد.

از سوی دیگر بعد از اینکه خط آماده بهره برداری شود، باید مسئولان مربوطه واگن های لازم را برای این امر تهیه کنند. شهرداری تهران ریل سازی ها را انجام داده، اما به گفته آقامیری عضو شورای شهر ورود واگن با شهرداری نیست.

کاهش بخشی از ترافیک و آلودگی هوا با افتتاح مترو پرند

روزانه تعداد زیادی از شهروندان برای کار، تحصیل و... از شهرهای اقماری به تهران می آیند. باید این سفرها ساماندهی شود و مهمترین اقدام توسعه مترو است. اگر متروی پرند راه اندازی شود، شهروندان می توانند به راحتی به تهران بیایند، همچنین میزان ترافیک و آلودگی هوا هم کاهش می یابد.

اقدامات لازم از سوی شهرداری صورت گرفته، اما باید برق مترو تامین شود. هنوز این مشکل برطرف نشده است و انتظار می رود هرچه سریع تر مسئولان دولتی در این زمینه اقدام کنند.

 یکی از دغدغه های مردم کمبود حمل و نقل عمومی است/شهر پرند در 35 کیلومتری غرب تهران

شهر پرند در 35 کیلومتری غرب تهران و در حاشیه اتوبان ساوه واقع شده است. یکی از دغدغه های مردم کمبود حمل و نقل عمومی است که قرار است به زودی خط پرند در صورت رفع آخرین مشکل در ماه جاری افتتاح شود.

بر اساس این گزارش، مطالعات ساخت متروی پرند در سال 84 توسط وزارت راه و شهرسازی آغاز شد و در سال 91 کل طرح به شهرداری تهران واگذار شد. بخشی از خط در سال 95 افتتاح شد و بخشی دیگر باقی ماند. در این دوره مدیریت شهری قرار است پرونده متروی تهران بسته شود. منابع لازم برای خط تامین شد، اما آخرین مشکل بر سر راه این پروژه همچنان باقی است و مدیران شهری تأکید دارند که پیگیری می کنند تا هرچه زودتر برق تامین شود تا شهروندان بتوانند از این 22 کیلومتر خط مترو استفاده کنند.

پرند از شهرهای اقماری اطراف تهران است و در سال های اخیر رشد جمعیتی زیادی داشته است. مردم پرند تردد بالایی در پایتخت دارند و عمده وسیله مورد استفاده آنها  شخصی است و همین امر باعث افزایش ترافیک و آلودگی هوا می شود. در صورت راه اندازی مترو بخش عمده ای از مشکلات برطرف خواهد شد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.