| کد خبر: 226494 |

سرانجام قرارداد 630 دستگاه واگن مترو

معاون شهردار تهران توضیحاتی درباره سرانجام قرارداد 630 دستگاه واگن و افتتاح ایستگاه‌های جدید مترو ارائه داد.

تین نیوز

معاون شهردار تهران توضیحاتی درباره سرانجام قرارداد 630 دستگاه واگن و افتتاح ایستگاه‌های جدید مترو ارائه داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از فارس، سید مناف هاشمی در حاشیه بازدید از ایستگاه‌های در حال تکمیل خط 7 مترو اظهارداشت: با وجود مشکلات متعددی که در سال جاری داشته‌ایم اما اتفاقات خوبی در شبکه مترو پایتخت رخ داده است که کلنگ زنی خط 10 مترو، آغاز عملیات اجرایی پایانه 50 هکتاری آزادگان، احداث ورودی‌های متعدد و همچنین بهره‌برداری از چند ایستگاه در خطوط 6 و 7 به همراه افتتاح‌هایی که تا پایان سال 1399 پیش رو داریم، نمونه‌ای از آنها است.

هاشمی بیان داشت: با این حال در صورت تزریق منابع مالی از محل سهم بودجه مصوب شهرداری در سال 99، انشاء‌ الله سرعت پیشرفت کار بیشتر هم خواهد شد واین در حالی است که البته ما خودمان به مشکلات مالی شهرداری تهران کاملاً واقف هستیم.

وی گفت: اما در کنار افتتاح ایستگاه‌ها و اقدامات دیگری که به آنها اشاره شد، خوشبختانه قرارداد 630 دستگاه واگن را از طریق جلسات متعدد با وزارت کشور دنبال کردیم که به نتایج امیدوار کننده‌ای هم رسیده‌ایم. از طرفی از محل ماده 19 قانون بودجه، مجوز مشارکت بخش خصوصی برای انعقاد قرارداد تولید 105 دستگاه واگن را دریافت داشتیم و برای تعمیرات و باز سازی 21 رام قطار نیز توافقات نهایی با سازمان برنامه و بودجه صورت پذیرفته است. قرارداد دیگری هم بین شرکت مترو و شرکت واگن‌سازی تهران در حال انعقاد است تا 105 دستگاه واگن هم از این طریق به ناوگان حمل و نقل ریلی افزوده شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: افزایش شمارگان واگن‌های مترو از آن جهت اهمیت بیشتری پیدا مییکند که با توسعه ایستگاه‌ها، قطعا نیازمند ناوگان حمل و نقلی پرشمارتری هستیم تا بتوان از ظرفیت جدید ایجاد شده، بهترین بهره‌برداری ممکن را کرد و سطح بهره‌وری شبکه موجود را ارتقا بخشید.

همچنین کاظمی اسفه، مدیرکل حوزه شهرداری تهران اظهارداشت: از آنجایی که مساله حمل و نقل عمومی به معنای انتفاع و بهره‌مندی عامه شهروندان از امکانات شهری بوده و در شرایط سخت اقتصادی کنونی، باری را از روی دوش مردم بر‌می‌دارد، این موضوع با حساسیت ویژه‌ای از سوی شهردار تهران دنبال می‌شود؛ ضمن اینکه تکمیل هر ایستگاه به معنای جمع شدن کارگاه آن ایستگاه بوده و این مهم کمک می‌کند تا محیط زندگی شهروندان به لحاظ بصری شرایط بهتری پیدا کند.

وی در ادامه با اشاره به مشکل کاهش نقدینگی شهرداری تهران و افزایش چند برابری هزینه‌ها، بحث تامین منابع مالیچی پروژهای شبکه مترو از طریق بودجه‌های غیر نقد را مطرح ساخت و افزود: در این زمینه جلسات متعددی تشکیل شده است و با پیگیری موضوع، هرکمکی که برای توسعه حمل و نقل عمومی از دستمان بر‌آید، دریغ نخواهیم کرد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.