| کد خبر: 223266 |

۴ ایستگاه عبوری خط یک متروی تبریز در آستانه افتتاح

مدیرعامل سازمان قطار شهری تبریز گفت: عملیات عمرانی متروی تبریز در ایستگاه‌های ۹ میدان قطب، ۱۶ میدان امام حسین، ۱۷ میدان شهید باکری و ۱۸ ایستگاه نور رو به اتمام بوده و امیدواریم طی روزهای آتی شاهد افتتاح این ایستگاه‌ها باشیم.

تین نیوز

مدیرعامل سازمان قطار شهری تبریز گفت: عملیات عمرانی متروی تبریز در ایستگاه‌های ۹ میدان قطب، ۱۶ میدان امام حسین، ۱۷ میدان شهید باکری و ۱۸ ایستگاه نور رو به اتمام بوده و امیدواریم طی روزهای آتی شاهد افتتاح این ایستگاه‌ها باشیم.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، مصطفی مولوی در حاشیه بازدید از ایستگاه‌های خط یک مترو با اشاره به پیشرفت فیزیکی بیش از ۹۶ درصدی چهار ایستگاه از خط یک متروی تبریز، خاطرنشان کرد: پله برقی، مشکل اصلی  در سه ایستگاه مترو بوده که مشکل کشوری نیز است و برای حل آن اقدام به نصب آسانسور می‌کنیم.

وی با اشاره به افزایش سرعت عملیات عمرانی در مترو تبریز، گفت: در طی ۲.۵ سال گذشته، ایستگاه‌های هفت و ۱۰ به اتمام رسیده و ایستگاه هشت نیز بدون پله برقی به اتمام رسید؛ ایستگاه ۱۱ با وجود افتتاح اما فاقد سقف بود و عملیات سویل این ایستگاه نیز تکمیل شده است و در فاز سه خط یک نیز تنها حفاری تونلها به اتمام رسیده بود که تلاش شد تا از فاز سه در بهمن سال گذشته بهره برداری شود.

وی به تعداد باقیمانده ایستگاه‌های عبوری در خط یک متروی تبریز اشاره کرد و افزود: در حال حاضر فعالیت عمرانی در سه ایستگاه عبوری خط یک مترو در حال اجرا است و تا پایان خرداد سال آتی، دو ایستگاه در مدار بهره برداری قرار می‌گیرد.

مولوی با بیان این‌که بخشی از مشکلات مربوط به اتمام خط یک مربوط به تحریم‌ها است، گفت: برخی از مشکلات با تحریم‌ها گره خورده که پیش بینی می‌کنیم تا پایان سال ۱۴۰۰ بیش از ۹۸ درصد کل خط یک اجرا شود.

وی تاکید کرد: اکنون هیچ عارضه‌ای در خط یک مترو نداریم و امیدواریم تا بتوانیم در سال‌های آتی، بهره برداری از فاز اول خط دو را محقق سازیم.

به نقل از روابط عمومی سازمان قطار شهری تبریز، اعضای شورای اسلامی شهر تبریز به همراه شهردار و مدیر عامل سازمان قطار شهری، آخرین وضعیت ایستگاه‌های عبوری خط یک قطار شهری تبریز را طی جلسه و بازدیدی مورد بررسی قرار دادند. در این جلسه بر ضرورت استفاده شهروندان از خدمات مترو و استفاده از مجتمع‌های ایستگاهی در خط دو و سه متروی تبریز تاکید و مقرر شد تا سازمان قطار شهری، طرح‌ها، برنامه‌ها ، مدل مالی و راهکارهای پیشنهادی خود برای پیشبرد پروژه خط دو و خط سه قطار شهری تبریز را به شورای شهر ارائه کند.

 

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • علی بابا 0 0

    نقشه کشی مسیرهای متروی تبریز رو در سال ۱۳۷۶ شروع کردند و دو ماه بعد احداث و کنده کاری ها آغاز شد. متروی تبریز در نقشه، از پنج مسیر تشکیل شده و تا حالا در این ۲۶ سال فقط یک مسیر آماده شده!! یعنی اگه بخواهند تمام مسیرها را با این سرعت کاری به اتمام برسانند، متروسازی تبریز، کلا" ۱۳٠ سال طول خواهد کشید!! علت اصلیش اینه که دولت، تمام بودجهٔ کلی تبریز رو همیشه به مقدار یک دهم بودجهٔ شهرهای دیگر پرداخت میکنه، و رئیس ها و معاون ها هم نصف اون بودجه رو میخورن، و نتیجه همین میشه. در حالیکه مثلا" در شهر شیراز، ساخت تمام مسیرهایش ۲ سال طول کشید، و ساخت متروی تهران رو خود دولت اعلام کرد که ۶ سال طول کشید، با اینکه مساحت شهر تهران ده برابر تبریز هست.