| کد خبر: 218474 |

افتتاح فاز غربی خط ۱۰ مترو از نمایشگاه بین المللی تا وردآورد

شهردار منطقه ۲۲ در توضیح کلنگ زنی خط ۱۰ مترو و اتصال شبکه حمل و نقل ریلی به این منطقه گفت: فاز غربی این خط از نمایشگاه بین المللی تا وردآورد در نظر گرفته شده که در اولویت اجرا قرار دارد.

تین نیوز

شهردار منطقه ۲۲ در توضیح کلنگ زنی خط ۱۰ مترو و اتصال شبکه حمل و نقل ریلی به این منطقه گفت: فاز غربی این خط از نمایشگاه بین المللی تا وردآورد در نظر گرفته شده که در اولویت اجرا قرار دارد.

به گزارش تین نیوز به نقل از خبرگزاری مهر، علی نوذرپور شهردار منطقه ۲۲ در توضیح کلنگ زنی خط ۱۰ مترو و اتصال شبکه حمل و نقل ریلی به این منطقه گفت: خط ۱۰ مترو که از شمال شرقی (زین الدین) به شمال غربی تهران در وردآورد وصل می شود در مطالعات جامع ریلی تهران دیده شده و تاییدیه شورای عالی ترافیک کشور را نیز دارد.

وی با بیان اینکه خط ۶ مترو در انتهای منطقه ۵ و خط ۷ تا انتهای منطقه ۲ به اتمام می رسند، افزود: خط ۱۰ که دارای مسیر شرقی- غربی است تمام خطوط شمالی- جنوبی متروی تهران را قطع می کند.

نوذرپور با بیان اینکه قرار است فاز غربی خط ۱۰ در هفته جاری کلنگ زنی می شود، ادامه داد: فاز غربی این خط از نمایشگاه بین المللی تا وردآورد در نظر گرفته شده که در اولویت اجرا قرار دارد. این خط از نمایشگاه بین المللی شروع و در میدان کتاب به خط ۷ متصل می شود، سپس در شهران به خط ۶ متصل و پس از آن در وردآورد به خط ۵ می رسد.

شهردار منطقه ۲۲ عنوان کرد: پیش بینی های اولیه این است که حدود ۹ تا ۱۰ ایستگاه این خط در منطقه ۲۲ قرار خواهد گرفت و این خط با خط هایی مانند یک، ۳، ۵، ۶ و ۷ تبادل مسافر انجام می دهد.

او یادآور شد: فاز غربی خط ۱۰ به پنج بخش اجرایی تقسیم می شود و طبق برنامه قرار است هر چه سریعتر بخش پنجم خط ۱۰ از وردآورد به سمت ایران مال اجرایی شود.

نوذرپور اضافه کرد: در فاز یک خط ۱۰ قرار است در بخش هایی که معارض وجود ندارد کار در چند جبهه آغاز شود. این فاز در منطقه ۲۲ بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان هزینه دارد و اجرای آن سه سال طول خواهد کشید.

وی به خط ۹ مترو نیز اشاره و عنوان کرد: این خط از مترو چیتگر شروع و به سمت شمال آزادگان ادامه پیدا می کند و سپس از زیر همت، طول شرقی - غربی را طی می کند و به حالت نیمه لوپ به مرکز شهر منتقل می شود. البته زمان اجرای این خط مشخص نیست. علاوه بر این خط ۱۱ نیز که از چیتگر به سمت جنوب تهران (حرم حضرت شاه عبدالعظیم حسنی) ادامه پیدا خواهد کرد، یک ایستگاه در منطقه ۲۲ که دارد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.