| کد خبر: 216930 |

ضرورت حمایت‌های دولت جهت تأمین 1500 واگن برای پایتخت

معاون شهردار تهران با اشاره به اینکه تهران به 1500 واگن مترو نیاز دارد، گفت:‌ نیاز به کمک دولت جهت تهیه این واگن‌ها داریم.

تین نیوز

معاون شهردار تهران با اشاره به اینکه تهران به 1500 واگن مترو نیاز دارد، گفت:‌ نیاز به کمک دولت جهت تهیه این واگن‌ها داریم.

به گزارش تین نیوز به نقل از فارس، سیدمناف هاشمی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در مراسم رونمایی از دستاوردهای طراحی و ساخت قطار ملی مترو اظهار داشت: در حال حاضر بحث انعقاد قرارداد تهیه ۶۳۰ واگن با چینی‌ها مطرح است که البته طی قراردادی با شرکت واگن‌سازی ملی نیز پروژه ساخت ۱۰۵ دستگاه واگن و با شرکت واگن سازی مترو هم تهیه ۱۰۵ واگن را نهایی کرده‌ایم.

وی افزود: تهران به 1500 دستگاه واگن نیاز دارد که تأمین این واگن‌ها قطعاً نیازمند منابع زیاد است که از توان شهرداری تأمین این منابع مالی خارج است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: با توجه به شرایط کرونا و کمبود منابع مالی برای خرید واگن‌ها نیاز به کمک‌های دولت داریم.

هاشمی اعلام کرد: حمایت دولت در جهت تهیه واگن از بیکار شدن جوانان جلوگیری می‌کند و حمل و نقل پاک را هم به همراه دارد.

وی گفت:‌در صورتی که 1500 واگن برای پایتخت تأمین شود ظرفیت حمل و نقل با مترو از 2 میلیون مسافر در طول روز به 6 میلیون نفر در روز خواهد رسید که این موضوع گام مؤثری در راستای توسعه حمل و نقل محسوب می‌شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: برای به سرانجام رسیدن پروژه قطار ملی و توسعه آن به طور قطعی نیاز به حمایت‌های دولت داریم.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.