| کد خبر: 216173 |

انعقاد تفاهمنامه تأمین بخشی از منابع مالی ساخت خط ۱۰ مترو تهران

تفاهمنامه‌ای میان منطقه ۲۲ شهرداری تهران و شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) به منظور احداث و توسعه حمل و نقل ریلی در محدوده منطقه ۲۲ شهرداری تهران و تسریع در بهره برداری از ایستگاه‌های خط ۱۰ متروی تهران منعقد شد.

تین نیوز

تفاهمنامه‌ای میان منطقه ۲۲ شهرداری تهران و شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) به منظور احداث و توسعه حمل و نقل ریلی در محدوده منطقه ۲۲ شهرداری تهران و تسریع در بهره برداری از ایستگاه‌های خط ۱۰ متروی تهران منعقد شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، علی امام - مدیرعامل راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) - در مراسم انعقاد تفاهمنامه مشارکت میان منطقه ۲۲ شهرداری تهران و شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) اظهارکرد: حدود یک سال گذشته که هنوز طرح جامع حمل و نقل ریلی تصویب نشده و در مرحله فرآیند نهایی سازی و اخذ مصوبات شورای ترافیک استان تهران و شورای عالی ترافیک کشور بود، شهردار منطقه ۲۲ پیشقدم شد تا سرمایه گذاران فعال در منطقه را گرد هم جمع و با آن‌ها مذاکره کند.

وی با بیان اینکه منطقه ۲۲ به عنوان جدیدترین منطقه شهر تهران شناخته می‌شود و هنوز سرانه‌های خدماتی و ترافیکی تکمیلی ندارد، گفت: سال‌های گذشته اقدامات بسیاری برای ارائه خدمات به ساکنان منطقه انجام شده اما همچنان جا دارد که فعالیت‌های دیگر و بیشتری به خصوص در بخش حمل و نقل عمومی صورت پذیرد.

امام در ادامه به کوشش شهردار منطقه ۲۲ برای پیگیری موضوع ساخت خط ۱۰ مترو تهران اشاره و اظهارکرد: با تلاش شهردار منطقه ۲۲ و پیگیری مجدانه عوامل شهرداری منطقه، شرکت مترو تهران امیدوار شد تا اجرای یکی از خطوط چهارگانه جدید یعنی خط ۱۰ مترو را هرچه سریع‌تر آغاز کند.

وی افزود: امید است که با توجه به محودیت‌های منابع مالی برای ساخت خطوط جدید مترو، با مساعدت و پتانسیل‌های منطقه ۲۲ ساخت خط جدید مترو در اولویت قرار گیرد.

بنا براعلام سایت شهر، مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه با بیان اینکه موضوعات مالی و تأمین مالی از ابتدا مورد تأکید شهردار منطقه ۲۲ بوده است، گفت: خط جدیدی که قرار است آغاز شود باید در یک نقطه به خطوط درحال بهره برداری اتصال داشته باشد تا سرویس دهی جابه‌جایی در خطوط وجود داشته باشد، برای این اتصال چهار گزینه خط وجود داشت. در نهایت خط ۷ مترو تهران در نقطه «میدان کتاب» انتخاب و  حفاری تونل نیز از همین نقطه آغاز خواهد شد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.