| کد خبر: 210803 |

کرونا، چالشی برای سیستم حمل‌ونقل عمومی در دنیا

رعایت فاصله گذاری اجتماعی در واگن‌های قطار مترو کار آسانی نیست به همین دلیل مسئولان حوزه حمل و نقل به دنبال روش‌هایی هستند تا این وسیله حمل و نقل عمومی برای پذیرش تعداد مسافران بیشتر آماده شود.

تین نیوز

رعایت فاصله گذاری اجتماعی در واگن‌های قطار مترو کار آسانی نیست به همین دلیل مسئولان حوزه حمل و نقل به دنبال روش‌هایی هستند تا این وسیله حمل و نقل عمومی برای پذیرش تعداد مسافران بیشتر آماده شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، تغییر ساعات کاری به منظور کاهش حجم ترددها در ساعات اوج تعداد مسافران مترو، افزایش تعداد نیروهای خدماتی برای هدایت مسافران به واگن‌های خلوت‌تر، علامتگذاری به منظور رعایت فاصله اجتماعی از جمله پیشنهادات اعلام شده برای شهر نیویورک است که بر اساس توصیه‌های سیستم حمل و نقل عمومی در چین، سنگاپور و انگلیس مطرح شده است.

اما همچنان این پرسش مطرح است که آیا برای مسافران مترو امکانپذیر است تا فاصله گذاری اجتماعی را در سیستم قطارهای شهری رعایت کنند که هدف آن جابجایی تعدادی قابل توجهی مسافر در یک فضای بسته است.

بحران شیوع کروناویروس چالشی برای آزمودن مسئولان حمل و نقل شهری نیویورک است که بزرگترین سیستم حمل و نقل در آمریکا به حساب می‌آید.

 

همچنین نیویورک تنها شهری در جهان نیست که با این چالش مواجه است. شهرهای سراسر جهان در تلاش هستند تا هر چه زودتر فعالیت اقتصادی خود را آغاز کنند و این درحالیست که نحوه حفظ سلامت و امنیت مسافران از موضوعات مورد بحث است.

افزایش تعداد واگن‌ها به منظور جلوگیری از تجمع مسافران موجب می‌شود تا نیروهای خدماتی برای ضدعفونی کردن واگن‌های قطار با فشار مضاعفی مواجه شوند. هرچند محدود کردن تعداد مسافران در هر واگن می‌تواند در جابجا کردن حجم بالایی از آنان به منظور حضور در محیط‌های کار اختلال ایجاد کند.

در پاریس بیش از ۵۰ ایستگاه مترو به عنوان بخشی از قوانین محدود کننده تردد بسته شد. همچنین مقامات شهری استفاده از ماسک را برای مسافران اجباری کرده‌اند.

در شهر لندن نیز مسئولین با نشانه‌گذاری در قطارها در تلاش برای حفظ فاصله‌گذاری اجتماعی هستند.

 

به گزارش نیویورک تایمز، در شماری از شهرهای آسیا و اروپا فعالیت‌های اقتصادی تا حدودی آغاز شده و سیستم‌های حمل و نقل عمومی اقدامات و تدابیری را تجربه می‌کنند تا با کمک آن‌ها فاصله‌گذاری اجتماعی رعایت شود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.