| کد خبر: 194172 |

◄ 2 ایستگاه مهم خط 7 مترو تهران آماده بهره‌برداری شد

دو ایستگاه در بخش شرقی خط هفت متروی تهران شامل ایستگاه بسیج و میدان محمدیه به‌طول هشت و نیم کیلومتر تا چند روز آینده وارد مدار بهره‌برداری می‌شود.

تین نیوز

مدیرعامل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو) گفت: دو ایستگاه در بخش شرقی خط هفت متروی تهران شامل ایستگاه بسیج و میدان محمدیه به‌طول هشت و نیم کیلومتر تا چند روز آینده وارد مدار بهره‌برداری می‌شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی و بین‌الملل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو)، علی امام مدیرعامل این شرکت به‌همراه فرنوش نوبخت، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه، مجری و مدیران از بخش شرقی خط هفت بازدید کرده و از نزدیک در جریان روند آماده‌سازی دو ایستگاه بسیج و محمدیه قرار گرفتند.

در این مراسم ضمن بازدید کلی از فرایندهای این بخش، تاکید شد: آمادگی کامل وجود دارد تا چند روز آینده این بخش وارد مدار بهره‌برداری شود.

امام با اشاره به تکمیل شدن بخش ساختمانی و تجهیزاتی مورد نیاز برای بهره‌برداری دو ایستگاه بسیج و محمدیه، گفت: چهار رام قطار جدید که در داخل کشور مونتاژ شده نیز به‌همراه این دو ایستگاه به‌زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

شرکت بهره‌برداری متروی تهران نیز برنامه‌ریزی لازم را جهت بهره برداری و ارایه خدمات به شهروندان انجام داده است.

به گفته مدیرعامل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو) این خط دارای بیش‌ترین ایستگاه‌های تقاطعی با شبکه متروی تهران است که این امر منجر به بهره‌وری بالای استفاده از شبکه متروی تهران خواهد شد.

مراسم افتتاح به‌زودی با حضور شهردار تهران و تعدادی از مسئولان و دست‌اندرکاران کشور انجام خواهدشد.

بنا بر این گزارش، ایستگاه میدان محمدیه واقع در منطقه 12 تهران؛ یک ایستگاه تقاطعی است که ایستگاه خط یک آن سال 1380 افتتاح شده و به‌زودی ایستگاه خط هفت نیز وارد مدار بهره‌برداری می‌شود.

ایستگاه بسیج واقع در منطقه 14 تهران نیز دارای دو ورودی است که در تقاطع بزرگراه شهید محلاتی و بسیج واقع شده و با راه‌اندازی این ایستگاه، شهروندان ضمن استفاده از شبکه مترو، به ایستگاه‌های اتوبوس BRT  پایانه خاوران و دانشگاه علم و صنعت دسترسی خواهند داشت.

ایستگاه بسیج قبلا افتتاح شده بودکه به‌دلیل عدم رعایت موارد ایمنی تعطیل شد و حالا با رفع مشکلات و رعایت نکات ایمنی مورد نیاز؛ دوباره به بهره‌برداری می‌رسد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.