| کد خبر: 190150 |

◄ غرفه مترو؛ رتبه برتر در هفتمین نمایشگاه ریلی

غرفه قطار شهری تهران و حومه در هفتمین نمایشگاه ریلی و صنایع وابسته به عنوان غرفه برتر شناخته شده و مورد تقدیر برگزارکنندگان نمایشگاه قرار گرفت.

تین نیوز

غرفه قطار شهری تهران و حومه در هفتمین نمایشگاه ریلی و صنایع وابسته به عنوان غرفه برتر شناخته شده و مورد تقدیر برگزارکنندگان نمایشگاه قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، این شرکت در هفتمین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل ریلی و صنایع وابسته در زمینه مترو و قطارهای شهری که با حضور شرکت‌های داخلی و خارجی، طی روزهای 19 الی 22 خرداد ماه در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار شد، حضور فعال داشت.

تاریخچه تصویری متروی تهران طی 61 سال در کنار سایر دستاوردهای مهم مدیریت شهری پایتخت در توسعه خطوط حمل و نقل ریلی (مترو) و بومی‌سازی بیش از 200کیلومتر تونل مترو با بیش از 120 ایستگاه ؛به مدت 4 روز در این نمایشگاه در معرض دید بازدید کنندگان قرار گرفت.

برپایی نمایشگاه عکس و مطبوعات آرشیوی، ارایه ماکت‌های برخی از ایستگاه‌های متروی تهران، ارائه کاتالوگ‌های مکتوب و همچنین حضور شرکت‌های پیمانکار و مشاور و نمایش برخی ازسیستم تاسیسات و قطعات به کار رفته در متروی تهران تنها بخشی از شاخص‌های بارز این غرفه بود.

به رغم این‌که ساخت مترو در تهران سال‌ها بعد از دیگر متروهای جهان آغاز شد اما با تلاش متخصصان توانسته جایگاه خوبی را در میان متروهای جهان و رتبه نخست را در بسیاری از شاخص‌ها در میان متروی های خاورمیانه از آن خود کند.

این در حالی است که هنوز ساخت متروی تهران به پایان نرسیده و بر اساس برنامه توسعه خطوط تا پایان سال 1404 شبکه متروی تهران جمعاً دارای 12 خط شامل 8 خط درون شهری و 4 خط برون شهری مجموعاً به طول 430 کیلومتر خواهد بود. 

درحال حاضر نیز متروی تهران در خاورمیانه رتبه اول را در طول خطوط، تعداد خطوط، تعداد ایستگاه‌ها و قیمت به خود اختصاص داده است و در میان 163 متروی جهان، نیز از نظر طول خطوط در رتبه 17 در جهان قرار دارد. از نظر شاخص قیمت بلیت نیز متروی تهران ارزان ترین بلیت جهان را داراست. جایگاه متروی تهران و حومه در خاورمیانه از نظر تعداد خط، تعداد ایستگاه، طول خط و نظافت ایستگاه ها در رتبه نخست است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.