| کد خبر: 184718 |

تأکید بر تمرکز شهرداری بر حمل‌ونقل شهری ریل‌پایه

عضو مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس، گفت: شهرداری تهران باید در سال ۹۸ بهبود خدمات‌رسانی در حوزه حمل‌ونقل ازطریق مترو و توسعه خطوط ریلی در حومه تهران را در سرفصل اقدامات خود قرار دهد.

تین نیوز

عضو مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس، گفت: شهرداری تهران باید در سال ۹۸ بهبود خدمات‌رسانی در حوزه حمل‌ونقل ازطریق مترو و توسعه خطوط ریلی در حومه تهران را در سرفصل اقدامات خود قرار دهد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از خانه ملت، محمد محمودی شاه نشین در بیان اقداماتی که شهرداری تهران باید در سال 98 در دستورکار خود قرار دهد، گفت: موضوعی که باید آقای حناچی در سال 98 بدان توجه کند بهبود خدمات‌رسانی در حوزه حمل و نقل از طریق مترو و توسعه خطوط ریلی در مناطق حومه تهران است که باید در سرفصل اقدامات خود قرار دهد.

نماینده مردم شهریار، قدس و ملارد در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: شهرداری باید به سمت پیدا کردن جایگزینی برای خودروهای شخصی حرکت کند و در این رابطه فکر بیشتری شود، همچنین از روش کشورهای موفق که سال‌ها با معضل ترافیک و آلودگی هوا مواجه بوده‌اند و توانسته اند آنها را رفع کنند، به عنوان الگویی برای این بخش استفاده کند و ضمن مطالعه از نظر مشاوران نیز در جهت نوآوری در حوزه کنترل ترافیک استفاده شود.  

وی یادآور شد: بی‌تردید آقای حناچی هم فردی عملگرا بوده و هم از دانش فنی و تخصص لازم در حوزه شهری برخوردار است و می‌تواند برای برون‌رفت از ترافیک و آلودگی هوا به عنوان دو معضل مهم تهران تدبیری بیندیشد.

رویکرد کنونی شهرداری برای کاهش ترافیک بازدارندگی ندارد

محمودی شاه‌نشین خاطرنشان کرد: هم‌اکنون نوع و رویکردی که در جهت کاهش ترافیک طراحی شده، به این صورت که شرایط ورود به محدوده طرح ترافیک با پرداخت عوارض فراهم می‌شود، بازدارندگی ندارد، چرا که افراد با هر خودرویی فقط ثبت کرده و بعد از مراجعه مبلغ تعیین‌شده برای آن را تسویه می‌کنند که این روش باعث افزایش تعداد بیشتری خودرو به این محدوده می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم، تصریح کرد: شاید این راهکار از نظر تئوری خوب باشد، اما در عمل به دلیل اینکه وعده‌ای بوده که قرار است در آینده محقق شود، راننده تحریک می‌شود که هر روز به محدوده طرح ترافیک وارد شود، بنابراین این روش دارای نقص برنامه‌ریزی است.

عضو مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: ما در رابطه با کنترل طرح ترافیک افسران راهنمایی و رانندگی را حذف کرده و تنها به تعدادی دوربین بسنده کرده‌ایم که تخلفات را ثبت کنند و روزی تبدیل به درآمدی شود که بخشی از مشکلات شهر را بتوان با آن رفع کرد، ضمن اینکه وقتی تمام افراد بتوانند طرح ترافیک بخرند، باعث افزایش حجم ترافیک در پایتخت می‌شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.