| کد خبر: 176429 |

◄ تعزیه‌خوانی در ایوان انتظار ایستگاه مترو میدان ولی‌عصر

مهم‌ترین ویژگی‌های «تعزیه» قدیمی‌ترین نمایش‌های آیینی- مذهبی ایران مردمی بودن این هنر است. این نمایش هرسال در ایام محرم در ایستگاه‌های منتخب برپا می‌شود و امسال هم از روز شنبه 5 آبان در آستانه اربعین حسینی درایوان انتظار ایستگاه میدان حضرت ولیعصر اجرا می‌شود.

تین نیوز

مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه از اجرای تعزیه درایوان انتظار ایستگاه میدان حضرت ولی‌عصر عج خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت بهره‌برداری راه‌آهن شهری تهران و حومه، براساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌گرفته، به مناسبت ایام اربعین سید و سالار شهیدان حضرت اباعبداله الحسین و 72 تن از یاران باوفایش سوگواره نمایشی با عنوان سفر عشق از روز شنبه 5 آبان ماه 97 به مدت ده شب در ایوان انتظار ایستگاه میدان حضرت ولی‌عصر اجرا می‌شود.

مهم‌ترین ویژگی‌های «تعزیه» قدیمی‌ترین نمایش‌های آیینی-مذهبی ایران مردمی بودن این هنر است. این نمایش هرسال در ایام محرم در ایستگاه‌های منتخب برپا می‌شود و امسال هم از روز شنبه 5 آبان در آستانه اربعین حسینی درایوان انتظار ایستگاه میدان حضرت ولیعصر اجرا می‌شود.

هدف از اجرای این برنامه‌ها آشنایی بیش‌تر مسافران با قیام حضرت ابا‌عبداله و یادآوری وقایع اتفاق افتاده در محرم ۶۱‌هجری قمری و افزایش سطح باورهای دینی و اعتقادی است که به کارگردانی مهدی پریزاد از روز شنبه 5 آبان ماه آغاز و تا روز دوشنبه 14 آبان ماه 97 از ساعت 18 میزبان شهروندان و مسافران است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.