| کد خبر: 175506 |

◄ مترو کرج، سرمایه‌ای که در تونل‌ها خاک می‌خورد

کارگروه‌های کارشناسی در جلسات متعدد به‌دنبال راهکاری برای تأمین بودجه ساخت مترو کرج هستند. محمدحسین خلیلی‌اردکانی، عضو ناظر شورای اسلامی شهر کرج در سازمان حمل‌ونقل ریلی

تین نیوز

کارگروه‌های کارشناسی در جلسات متعدد به‌دنبال راهکاری برای تأمین بودجه ساخت مترو کرج هستند.

محمدحسین خلیلی‌اردکانی، عضو ناظر شورای اسلامی شهر کرج در سازمان حمل‌ونقل ریلی با اعلام این مطلب گفت: طبق پیش‌بینی‌ها و برآوردهای صورت گرفته درصورت تزریق 250 میلیارد ریال اعتبار به پروژه مترو، می‌توان پیشرفت فیزیکی خوبی را طی 60 روز آینده در ایستگاه‌های مختلف شاهد بود که نویدبخش تحول در پروژه و نزدیک‌تر شدن به سرمنزل مقصود است.

به‌گزارش تین‌نیوز به نقل از ایسنا، خلیلی‌اردکانی با اشاره به افزایش هزینه پروژه به‌دلیل روند کند انجام آن گفت: برای مثال در مقطعی بالغ‌بر هزارمیلیارد ریال اوراق مشارکت از طریق سیستم بانکی عرضه شد؛ اما این مبلغ دراختیار پیمانکار قرارنگرفته است و شهرداری کرج امروز ملزم به پرداخت اصل و سود پولی است که هرگز به پروژه مترو تزریق نشد.

او ادامه داد: کارگران شاغل در کارگاه‌های مترو در بدو آغاز به کار دوره پنجم شورای‌شهر کرج در حدود 158 نفر بود که با پیگیری‌های صورت گرفته در مقطعی به 500 الی 600 نفر رسیدند و درحال‌حاضر 432 نفر در ایستگاه‌های مختلف مشغول کار هستند و این موارد نشانگر آن است که روحی تازه در پروژه دمیده شده و تلاش داریم تا با تأمین منابع مالی و رفع موانع اجرایی، شهروندان در آینده‌ای نزدیک قادر به استفاده از نعمت مترو باشند.

خلیلی‌اردکانی خاطرنشان کرد: طبق راهکارهای بررسی‌شده منابع مالی پروژه مترو از چند طریق تأمین خواهد شد که یکی از آنها تخصیص بخشی از درآمدهای ماهانه شهرداری کرج است؛ همچنین فروش 250 میلیاردتومان اوراق مشارکت در آینده‌ای نزدیک و دریافت وام خارجی از شرکت‌های چینی نیز در دستورکار قرار دارد و ما از دولت نیز انتظار داریم تا بودجه وعده شده در سفر ریاست محترم جمهوری که در حدود 200 میلیاردتومان است، به‌منظور تسریع عملیات اجرایی تخصیص یابد.

او تأکید کرد: عملیات اجرایی ایستگاه‌های خط 2 متروی کرج (45 متری گل‌شهر، میان جاده، دهقان ویلای دوم، سه‌راه رجایی شهر، میدان شهید آجرلو، جهان‌شهر، هفت‌تیر، فردوسی، میدان امام حسین (ع) و شهید سلطانی) با پیشرفت‌های فیزیکی در بازه 20 الی 70 درصد در سال‌های 98 و 99 به پایان می‌رسد.

خلیلی‌اردکانی بابیان اینکه اقدامات لازم در بخش‌های آماده‌سازی خطوط ریلی، پست و اتصال برق و بسته‌های تجهیزاتی نیز درحال انجام است، گفت: درحال‌حاضر میلیاردها تومان از سرمایه‌های شهر در تونل‌های مترو و تجهیزات خریداری‌شده خاک می‌خورد که به جرأت می‌توان گفت تا موعد بهره‌برداری از ایستگاه‌ها کارایی خاصی برای شهرمان ندارند و بهتر بود به‌جای زخمی کردن پروژه بزرگراه شمالی، تمرکز مدیریت شهری به خدمت تکمیل مترو گرفته می‌شد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.