| کد خبر: 147982 |

سعیدی تاکید کرد:

برخورد خوشایند شهرداری تهران با دستفروشان مترو

نماینده مردم تهران در مجلس خواستار ساماندهی دستفروشان مترو در مکان های مناسب فروشندگی از سوی شهرداری برای کسب درآمد آبرومندانه شد.

تین نیوز

نماینده مردم تهران در مجلس خواستار ساماندهی دستفروشان مترو در مکان های مناسب فروشندگی از سوی شهرداری برای کسب درآمد آبرومندانه شد.

فاطمه سعیدی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به ضرورت ساماندهی دستفروشان مترو اظهارداشت: هر کسی اگر یک بار نیز با مترو سفر کرده باشد شاهد حضور دستفروشان در داخل مترو بوده است که اکثر آن ها از روی نیازمندی دست به این کار می‌زنند و شاید سالم ترین راه کسب درآمد را از این راه می دانند.

نماینده مردم تهران، ری،شمیرانات،اسلامشهر و پردیس با بیان اینکه در قسمت بانوان بیشتر دست فروشان مترو افراد سرپرست خانوار هستند افزود: همچنین اکثریت آن ها شهرستانی بوده و به همین دلیا اضطراب و نگرانی برای شناخته شدن ندارند.

وی با تاکید براینکه جمع آوری این افراد از سطح مترو به شرطی که شهرداری بتواند مکان متمرکزی را در اختیار آنها برای فروشندگی و کسب درآمدسالم قرار دهد، امکان پذیر است گفت: اینکه عنوان می شود که این دست فروشان زیر بار نمی‌روند که در غرفه های شهرداری ساماندهی شوند شاید به این دلیل است که باید مبلغی را به عنوان اجاره، مالیات و هزینه قبوض آب و برق و گاز پرداخت کنند.

سعیدی خاطرنشان کرد: این افراد بیم آن را دارند که فروش نداشته باشد در حالیکه در واگن های مترو بهتر و راحت تر می‌توانند روزانه با چند هزار نفر ارتباط برقرار کنند اما در عین حال این دستفروشان باید به شرط ساماندهی صحیح و اصولی، از داخل مترو جمع آوری شوند.

وی ادامه داد: حضور مداوم دستفروشان در داخل مترو صورت خوبی ندارد و مسافران در هنگام ورود به این وسیله حمل و نقل عمومی با جایی شبیه به بازار مکاره مواجه می شوند‌ و به ازای هر 10 مسافر یک دست فروش وجود دارد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در ادامه تاکژد کرد: به نظر می رسد که بهترین راه و روش این است که این افراد ساماندهی شوند و آنها نیز باید بپذیرند که به دلیل درآمدی که بدست می آورند هزینه ای بابت مکانی که در اختیار آنها قرار می گیرد پرداخت کنند و بپذیرند که ساماندهی شوند.

وی افزود: موضوع دیگری که وجود دارد این است در بعضی از موارد نیز مشخص نیست که بعضی از این افراد واقعاً مشغول به دستفروشی باشند و شاید بعضی از آنها در کنار دست فروشی و یا به شکل دست فروش دست به اقدامات دیگری بزنند که با ساماندهی، باب اینگونه مسائل نیز بسته می شود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامب خاطرنشان کرد: با ساماندهی دستفروشان در غرفه های شهرداری آن ها ثبات پیدا می کنند و ممکن است در آینده نیز از بیمه برخوردار شوند که برای خود آن ها نیز بهتر است.

سعیدی تاکید کرد : باید با این افراد برخورد مناسب داشت چراکه متاسفانه در گذشته شاهد درگیر شدن ماموران شهرداری با آن ها بودیم و گاهی مشاهده می شد که ماموران مترو بساط آن ها را به هم می ریختند و اجناس آن ها توسط ماموران مترو مصادره شد در حالیکه این روش ها صحیح نیست و شهرداری باید ورود خوشایندی به این مسئله داشته باشد و برای ساماندهی دستفروشانی که می خواهند کسب درامد آبرومندانه داشته باشند تلاش کند و غرفه هایی را در اختیار آن ها قرار دهد.

منبع: خبرگزاری خانه ملت

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.