| کد خبر: 144627 |

مدیرعامل متروی اهواز:

حقوق معوقه کارگران متروی اهواز باید پرداخت شود

مدیرعامل سازمان قطار شهری اهواز گفت: پیمانکار متروی اهواز (شرکت کیسون) باید هشت ماه حقوق عقب افتاده کارگران را پرداخت کند.

تین نیوز

مدیرعامل سازمان قطار شهری اهواز گفت: پیمانکار متروی اهواز (شرکت کیسون) باید هشت ماه حقوق عقب افتاده کارگران را پرداخت کند.

به گزارش ایرنا، تجمع کارگران پیمانکاری قطارشهری اهواز (شرکت کیسون) در اعتراض به پرداخت نشدن حقوق و دستمزد خود پس از حدود یک ماه همچنان ادامه دارد. این تجمع از حدود 2 هفته پیش روزانه در مقابل کارگاه شرکت کیسون در میدان فرودگاه ادامه دارد.

شهرام شاهین زاده مدیرعامل قطار شهری اهواز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار کرد: با پیگیری انجام شده، 2 ماه حقوق از مطالبات کارگران شرکت کیسون پرداخت شده و هشت ماه دیگر از دستمزد این کارگران باقیمانده که پیمانکار طرح قطار شهری باید پرداخت کند.

وی با اشاره به همکاری هایی که برای تامین منابع مالی شرکت کیسون انجام شده، افزود: این شرکت باید مطالبات کارگران را حداقل تا پایان سال 95 تسویه کند.

شاهین زاده تاکید کرد: از طریق شورای کارگری خوزستان، شورای تامین و کارفرما تذکرات جدی به پیمانکار برای پرداخت مطالبات کارگران داده شده است.

وی همچنین درباره ادامه کار و یا خلع ید شرکت کیسون گفت: تعیین تکلیف و اجرای مترو حق مردم اهواز است و تمام تلاش ها برای ساماندهی این طرح در حال انجام است.

وی با بیان اینکه تمام سعی ما برطرف کردن اختلافات میان کارفرما و پیمانکار است افزود: عملکرد پیمانکار در حال بررسی است و سعی داریم اختلافات را از طریق مراجع رسمی همچون شورای عالی فنی طرح و حل و فصل کنیم.

شاهین زاده اضافه کرد: تصمیم گیری درباره خلع ید شرکت کیسون منوط به تصمیم شهردار جدید اهواز است و باید منتظر انتخاب وی در شورای شهر پنجم باشیم.

همچنین یکی از کارگران متروی اهواز در گفت وگو با ایرنا اظهار کرد: پس از اعتراض کارگران، پیمانکار (شرکت کیسون) حقوق 2 ماه را پرداخت کرده، اما از پرداخت بقیه مطالبات سر باز می زند به همین دلیل است که تجمع کارگران تا تسویه مطالبات، ادامه دارد.

بر اساس این گزارش، کارگران متروی اهواز در اعتراض به پرداخت نشدن حقوق یک ساله خود از هشتم مرداد دست به تجمع زده اند. پیش از این تجمع ها در مقابل ساختمان استانداری برگزار می شد و در 2 هفته گذشته معترضان در کارگاه شرکت کیسون در میدان فرودگاه تجمع و ورودی این کارگاه را مسدود کرده اند.

بیش از 300 نفر از کارگران قطارشهری اهواز، آذر 94 به صورت گروهی اخراج و حدود یکصد نفر نیز پارسال از کار بیکار شدند. اکنون 327 نفر در شرکت کیسون (پیمانکار قطارشهری اهواز) مشغول هستند.

مجری متروی اهواز شرکت چینی کیسون است که در سال 1385 کار را تحویل گرفت و قرار بود آن را پنج ساله به اتمام برساند اما این طرح اکنون تنها 28 درصد پیشرفت دارد.

مشکلات اجتماعی و تجمعات کارگری به دلیل پرداخت نشدن مطالبات کارگران از ابتدای اجرای این طرح وجود داشته است اما اختلاف پیمانکار قطارشهری اهواز (شرکت چینی کیسون) با کارفرمای پروژه (سازمان قطارشهری و استانداری) از سال 93 به این مساله دامن زده است.

خندان دل معاون عمرانی وزیر کشور در سفر چندی پیش خود به اهواز با ابراز نارضایتی از عملکرد پیمانکار و کارفرمای طرح قطارشهری اهواز اعلام کرد که در صورت ادامه این وضع، پیمانکار خلع ید می شود.

هاشمی زاده معاون عمرانی استاندار خوزستان و رئیس شورای سازمان قطارشهری اهواز پیش از این اعلام کرده بود که پیمانکار طرح (شرکت کیسون) برای پرداخت حقوق کارگران یک ماه مهلت دارد.

 

 

 

منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.