| کد خبر: 137295 |

سرمایه‌گذاری ۱۹۰۰ میلیارد تومانی شهرداری تهران در تأمین واگن‌های مترو

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار تهران گفت: شهرداری تهران در سال ۹۵ در بخش تأمین واگن‌های مورد نیاز مترو ۱۹۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری انجام داده است.

تین نیوز
 معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار تهران گفت: شهرداری تهران در سال ۹۵ در بخش تأمین واگن‌های مورد نیاز مترو ۱۹۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری انجام داده است.

مازیار حسینی با بیان این مطلب افزود: در واقع قطارهای جدیدی که در یکی دوسال اخیر وارد خطوط مترو شده‌اند، برمبنای همین سرمایه‌گذاری ساخته شده است. وی ادامه داد: بررسی‌ها نشان می‌دهد؛ تهران و سایر کلانشهرهای دارای خطوط مترو به 5 تا 6 هزار واگن نیاز دارد که ساخت این تعداد واگن 7سال طول می‌کشد.

معاون شهردار تهران با اشاره به تزریق 66 واگن جدید به خطوط متروی پایتخت به‌زودی بیان کرد: این ۶۶ دستگاه واگن مترو شامل 2واگن دو طبقه و یک لکوموتیو برای خط ۵ مترو، ۳ رام جدید مترو، ۲ رام قطار اورهال شده و 2رام قطار بازسازی شده حادثه سیلاب مترو است که به‌زودی با حضور شهردار تهران وارد خطوط متروی تهران می‌شود.

مازیار حسینی با بیان اینکه هم‌اکنون شرکت واگن‌سازی‌ تهران قابلیت ساخت یک واگن در روز را دارد، افزود: این میزان ظرفیت در این شرکت قابل افزایش است. حسینی با اشاره به وعده دولت مبنی بر واگذاری حدود ۱۶۰۰واگن جدید به متروی تهران ادامه داد: شرکت واگن‌سازی‌ مترو این قابلیت را دارد تا واگن‌هایی که دولت متعهد شده تا به متروی تهران واگذار کند را آماده کند. وی با بیان اینکه بارها از دولت خواسته‌ایم تا تأمین واگن‌های مورد نیاز کلانشهرهای کشور را به این مجموعه واگذار کند، افزود: به‌دنبال استفاده از ظرفیت تمام شرکت‌های واگن‌سازی‌ کشور هستیم و تمام نیازهای خود را از طریق تولید‌کنندگان داخلی تأمین می‌کنیم.

 

 

منبع: سايت خبری همشهری آنلاین

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    لازم است خط کرج که در حوزه البرز هست به استانداری البرز واگذار و اداره شود تا شهرداری تهران راحت تر به تامین و اداره خطوط داخل تهران بپردازد .سالانه 300 میلیارد تومان خرج خط پنج از جیب مالیات شهروندان تهرانی کم میشود اما استفاده کنندگان ان کرجی ها هستند.
    با همین 300 میلیارد حداقل 100 واگن میشد اضافه کرد